El lector model en la narrativa per a infants i joves

Gemma Lluch Crespo

Col·lecció: Aldea Global, 3

ISBN: 978-84-370-3456-0

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció, crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 1998

La literatura per a infants i joves és un camp amb una curta tradició de recerca filològica universitària. Aquest estudi respon a un enfocament interdisciplinari que s'insereix en el marc de l'anàlisi del discurs i que conjumina l'examen de dades històriques amb la fonamentació teòrica a partir de la construcció textual del lector model. Un aspecte rellevant d'aquest treball consisteix en l'estudi de la comunicació que estableix la literatura per a infants: el paper que hi fan els diferents tipus d'autor i la influència de les institucions, de les polítiques editorials o dels corrents d'opinió educatius en les propostes textuals. Una aproximació que ofereix tot un seguit de claus interpretatives necessàries per entendre què ocorre en la comunicació literària proposada pels adults a un infant immers en un món cada vegada més visual i menys literari.

Lluch Crespo, G. [Gemma] (1998). El lector model en la narrativa per a infants i joves. Universitat de València.

Lluch Crespo, Gemma. El lector model en la narrativa per a infants i joves. Universitat de València, 1998.

LLUCH CRESPO, Gemma. El lector model en la narrativa per a infants i joves. Valencia: Universitat de València, 1998. ISBN 978-84-370-3456-0.

Lluch Crespo, Gemma. El lector model en la narrativa per a infants i joves. Valencia: Universitat de València; 1998. 156 p.