Product Documents

Públic / Privat: un debat obert

VII Universitat d'Estiu a Gandia

Ángel San Martín Alonso, ed.

Col·lecció: Oberta, 19

ISBN: 978-84-370-0815-8

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Coeditor: Ajuntament de Gandia

Any ed.: 1991

La dicotomia públic/privat, una més de les que circulen per les venes de la nostra cultura, cala profundament en l'articulació de les societats actuals i en la configuració de les nostres representacions simbòliques. El tema, doncs, té entitat suficient per a dedicar-li l'atenció teòrica i crítica amb el rigor metodològic del discurs acadèmic. De manera que públic/privat va constituir el centre d'atenció dels convidats, nacionals i internacionals, els quals, des dels seus camps científics respectius i amb el seu enfocament particular, van abordar les múltiples dimensions del binomi del debat. Part dels resultats d'aqueixa atenció reflexiva es recullen durant la VII Universitat d'Estiu a Gandia.

ÍNDEX
PRESENTACIÓ per Amando García, Joan B. Llinares, Àlvar Garcia i Eudald González
INTRODUCCIÓ per Ángel San Martín
PRIMERA PART
CIRCULACIÓ DE LES REPRESENTACIONS
1. La crisi dels col·lectivismes, per Adam Anderle
2. L’atzar i la modernitat; cap a (o des de) una teoria d´allò light respecte a allò postmodern, per Pere Salabert
3. La idea del coneixement com a representació mental privada en la filosofia moderna, per Julián Marrades.
4. Intimitat i distinció en l’àmbit familiar i domèstic i la seua relació amb l’àmbit públic, per Nicole Castan
5. La intimitat venuda (o la gramàtica de la publicitat), per Santos Zunzunegui
6. El vídeo i la postmodernitat, per Manuel Palacio
SEGONA PART
IRRUPCIÓ EN LES REGULACIONS
1. Cristianisme: fòbia a la dona i a la sexualitat, per Uta Ranke-Heinemann
2. El cos de la dona com a camp de batalla. La vivència de l’avortament, per Sara Velasco
3. El missatge dels misteris d’Eleusis per al món actual, per Albert Hoffmann
4. Exercit, individu i responsabilitat moral a l’era de les guerres genocides, per José Luis Gordillo
5. La boira de la por, per Antonio Escohotado
6. Consideracions al voltant de la despenalització de les drogues, per José Luis Romero Palanco
7. La dissidència juvenil, per Emilio Lamo de Espinosa
TERCERA PART
ESCENARIS DE LA QUOTIDIANEÏTAT
1. Els espais urbans europeus; present i futur, per Vicenç M. Rosselló Verger
2. La ciutat al llarg de la història, per Daniel Benito Goerlich
3. L’ús de l’espai urbà en la vida quotidiana, per M. A. Duran
4. Barris, llinatges, espai urbà: els avatars del públic i del privat a les ciutats de la Itàlia Medieval, per Jean Claude Maire Vigueur
5. Ecologia, salut i ciutat, per John Ashton

San Martín Alonso, . [Ángel] (1991). Públic / Privat: un debat obert. VII Universitat d'Estiu a Gandia. Universitat de València.

San Martín Alonso, Ángel. Públic / Privat: un debat obert. VII Universitat d'Estiu a Gandia. Universitat de València, 1991.

SAN MARTÍN ALONSO, Ángel. Públic / Privat: un debat obert. VII Universitat d'Estiu a Gandia. Valencia: Universitat de València, 1991. ISBN 978-84-370-0815-8.

San Martín Alonso, Ángel. Públic / Privat: un debat obert. VII Universitat d'Estiu a Gandia. Valencia: Universitat de València; 1991. 260 p.