Superasignaturas

El futuro de la enseñanza y del aprendizaje

Ken Bain

Traducció: Oscar Barberá Marco

ISBN: 978-84-1118-120-4

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Idioma: castellà

Any ed.: 2023

Enquadernació: rústica

Format: 14 x 21,5 cm

Pàgines: 350

19,50 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

Després de ‘Lo que hacen los mejores profesores universitarios’ i ‘Lo que hacen los mejores estudiantes de universidad’, Ken Bain posa amb aquest llibre la tercera pota al trípode en el qual necessàriament haurà de sostindre’s qualsevol educació superior en el futur, molt especialment la universitària. Així mateix, pot ajudar a construir una forma diferent –i molt més eficient– de contemplar l’educació i de posar-la en pràctica, perquè convida als lectors a pensar en profunditat sobre l’ensenyament i l’aprenentatge, fins i tot sobre el paper que l’educació pot i deu acabar jugant en la nostra societat. Els seus útils i concrets exemples de superassignatures de molt diferents disciplines, a més de promoure un aprenentatge profund i significatiu, es fonamenten en la poderosa noció que els estudiants són curiosos, altruistes i sociables, i en què mantenen aspiracions lloables. Aquestes superassignatures, sòlidament basades en aquesta concepció, fomenten tant l’aprenentatge profund com la prosperitat humana en el seu sentit més ampli.

Biografía

Ken Bain , historiador, professor i escriptor, és autor de ‘What the Best College Teachers Do’ (2004) i ‘What the Best College Students Do’ (2012) –les traduccions del qual, ‘Lo que hacen los mejores profesores universitarios’ i ‘Lo que hacen los mejores estudiantes de universidad’, respectivament, han sigut publicades per PUV–. Tots dos, guardonats amb el Premi Virginia and Warren Stone i traduïts a dotze idiomes, han sigut dels títols més venuts sobre ensenyament i aprenentatge. Els seus treballs com a historiador s’han centrat principalment en la història política estatunidenca de mitjan segle XX, i inclouen els llibres ‘The March to Ziony’ i ‘Last Journey Home: Killing Roosevelt’. Ha fundat centres d’ensenyament en quatre universitats (Vanderbilt, Northwestern, NYU i Montclair State) i va ser professor d’història durant més de trenta anys, tasca per la qual va rebre diversos premis d’ensenyament. A més, ha ocupat diversos càrrecs administratius, inclosos els de vicerector i rector, i ha sigut consultor especial de diversos governs estatunidencs i de la Unió Europea, així com d’institucions de tot el món.

Índex

Índex

Agradecimientos

I. La idea

Prefacio

Capítulo 1. Confiando en nuestras máquinas

Capítulo 2. Cómo aprendemos

II. Las asignaturas

Prefacio

Capítulo 3. Un nuevo tipo de universidad

Capítulo 4. Libros entre Rejas

Capítulo 5. Clases diversas

Capítulo 6. De Charlottesville a Singapur y más allá: en busca de superasignaturas

Capítulo 7. Aprendizaje con iniciativa propia y grandes preguntas: de las chicas «Hágalo Ud. Misma» al huracán Katrina

Capítulo 8. Instrucción entre iguales y algo más

Capítulo 9. Rehacer una superasignatura

Capítulo 10. Sopa de aprendizaje interdisciplinar

Capítulo 11. Integración de Capacidades

Capítulo 12. Promover mentalidades de crecimiento

Capítulo 13. Un departamento de superasignaturas

Capítulo 14. Una odisea personal hacia una superasignatura

Capítulo 15. Todo el conocimiento está relacionado

Capítulo 16. La pedagogía de salir

Capítulo 17. Calificaciones

Epílogo

Apéndice

Índice analítico

Citació

Bain, K. [Ken] (2023). Superasignaturas. El futuro de la enseñanza y del aprendizaje. Universitat de València.

Bain, Ken. Superasignaturas. El futuro de la enseñanza y del aprendizaje. Universitat de València, 2023.

BAIN, Ken. Superasignaturas. El futuro de la enseñanza y del aprendizaje. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-120-4.

Bain, Ken. Superasignaturas. El futuro de la enseñanza y del aprendizaje. Valencia: Universitat de València; 2023. 350 p.

Copiar al portapapeles