El que fan els millors professors universitaris

Ken Bain

Rev. i n.: Óscar Barberá

Anna Torcal, Salvador Company

ISBN: 978-84-370-6339-3

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: pedagogia i didàctica

Idioma: català

Any ed.: 2006

Enquadernació: cartoné

Format: 14,5 x 22 cm.

"Llegir aquest llibre és un goig. Ken Bain ha dut a terme durant anys una acurada recerca en un munt de campus, i el resultat és un resum encoratjador del que fan els professors per tal que això afecte veritablement les vides dels seus estudiants, i del que pot fer qualsevol professor per millorar. Com a professor, em vaig trobar que no podia deixar anar aquest llibre."
Richard Light,
autor de Making the Most of College: Students Speak Their Mind.

Què fa gran a un gran professor? Quins són els professors que els estudiants recorden temps després de la graduació? Aquest llibre, el resultat de l'estudi durant quinze anys de gairebé cent professors d'una àmplia diversitat de camps i d'universitats, ofereix respostes valuoses per a tots els educadors. En breu, la resposta és: no és el que els professors fan, és el que entenen. Els plans de classes i els apunts per fer-les importen menys que la manera especial que tenen els professors de comprendre l'assignatura i valorar l'aprenentatge humà. Siguen historiadors o físics, a El Paso o a St. Paul, els millors professors es coneixen les seues assignatures del dret i de l'inrevés, però també saben com atreure els estudiants i plantejar-los reptes i provocar respostes apassionades. Sobretot, creuen ferventment en dues coses: que l'ensenyament importa i que els estudiants poden aprendre. Amb històries alhora divertides i colpidores, Ken Bain descriu exemples d'ingenuïtat i compassió, d'estudiants que descobreixen noves idees i la profunditat del seu propi potencial. Què fan els millors professors d'universitat és un tresor de perspicàcia i d'inspiració tant per als professors novells com per a educadors experts.