Product Documents

El lado oscuro de la democracia

Michael Mann

Traducció: Sofía Moltó

Col·lecció: Història, 72

ISBN: 978-84-370-7390-3

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2009

Aquest llibre presenta el costat fosc de la democràcia, una teoria nova al voltant de la neteja ètnica basada en els casos més terribles -els genocidis colonials, Armènia, l'Holocaust Nazi, Cambotja, Iugoslàvia i Rwanda- i en els casos menys violents -la primera Europa moderna, l'Índia contemporània i Indonèsia. Aquesta situació es produeix on el demos (democràcia) es confon amb l'ethnos (el grup ètnic), i s'accentua quan dos moviments etnonacionals enfrontats reivindiquen el «seu propi» estat en un mateix territori. Aquest xoc té com a conseqüència interaccions complicades entre líders, militants i potencials electors de l'etnonacionalisme. Entendre aquest procés complex ens ajudarà a dissenyar polítiques per a evitar la neteja ètnica en el futur.

Prólogo

1. El argumento

2. La limpieza étnica en la Antigüedad

3. Dos versiones de “Nosotros, el pueblo”

4. Democracias genocidas en el Nuevo Mundo

5. Armenia, I. En la zona de peligro

6. Armenia, II. Mil quinientos autores

7. Nazis, I. Radicalización

8. Nazis, II. Mil quinientos autores

9. Nazis, III. Profesiones genocidas

10. Aliados y auxiliares de Alemania

11. Limpieza comunista: Stalin, Mao, Pol Pot

12. Yugoslavia, I. En la zona de peligro

13. Yugoslavia, II. Limpieza criminal

14. Ruanda, I. En la zona de peligro

15. Ruanda, II. Genocidio

16. Casos singulares: India e Indonesia

17. Combatir la limpieza étnica en el mundo de hoy

Obras citadas

Mann, M. [Michael] & Moltó Llorca, S. [Sofía] (2009). El lado oscuro de la democracia. Universitat de València.

Mann, Michael y Moltó Llorca, Sofía. El lado oscuro de la democracia. Universitat de València, 2009.

MANN, Michael y MOLTÓ LLORCA, Sofía. El lado oscuro de la democracia. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7390-3.

Mann, Michael y Moltó Llorca, Sofía. El lado oscuro de la democracia. Valencia: Universitat de València; 2009. 614 p.