Simone de Beauvoir. Llegir «El segon sexe»

Teresa López Pardina

Traducció: Joan Antoni Lluch

Col·lecció: Batxillerat

ISBN: 978-84-370-9151-8

Matèria: filosofia

Idioma: català

Any ed.: 2013

Segons va afirmar Simone de Beavoir «Al si del món li correspon a l'home fer triomfar el regne de la llibertat; per a aconseguir aquesta victòria suprema és necessari, entre d'altres coses, que més enllà de les seues diferenciacions naturals els homes i dones afirmen sense equívocs la seua fraternitat.» Amb aquest text, Beavoir va establir les bases de la democràcia total i efectiva, precisament perquè desmunta una desigualtat que encara no havia sigut totalment abolida. L'autora va demostrar que la desigualtat entre dones i homes no són alguna cosa natural sinó cultural i asseurà les bases de tot el feminisme posterior. "El segon sexe" inaugura tot un gènere en el camp de la teoria literària: l'anàlisi feminista dels textos literaris. De fet es tracta d'un assaig filosòfic dedicat a esbrinar en quin consisteix ser dona, un llibre que convida a la reflexió.

Lluch Fernàndez, J. A. [Joan Antoni] & López Pardina, T. [Teresa] (2013). Simone de Beauvoir. Llegir «El segon sexe». Universitat de València.

Lluch Fernàndez, Joan Antoni y López Pardina, Teresa. Simone de Beauvoir. Llegir «El segon sexe». Universitat de València, 2013.

LLUCH FERNÀNDEZ, Joan Antoni y LÓPEZ PARDINA, Teresa. Simone de Beauvoir. Llegir «El segon sexe». Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9151-8.

Lluch Fernàndez, Joan Antoni y López Pardina, Teresa. Simone de Beauvoir. Llegir «El segon sexe». Valencia: Universitat de València; 2013. 108 p.