Product Documents

Any ed.: 2021

Format: 16,5 x 23 cm

Pàgines: 184

Des d’un punt de vista geogràfic i cultural, el desplaçament des d’Europa central al sud-oest del continent a la fi del segle XVIII i principis del XIX constituïa un moviment excèntric en el sentit més ampli de la paraula, fins i tot podia arribar a tenir un cert caràcter d’aventura. Com a exemple d’això presentem ací el relat de Karl Friedrich von Jariges, que ofereix una visió molt personal del seu viatge, l’any 1802, per tres països ben dispars entre si: França, Espanya i Portugal. En aquest text, publicat el 1810, a més, es fa palès un punt d’inflexió entre la narració del viatge il·lustrat, amb la seua pretensió generalista, i la del viatge romàntic, amb la seua perspectiva subjectiva i l’atracció per allò diferent i exòtic, una tendència que arribarà a ser extraordinàriament fructífera en aquest tipus de textos fins més enllà del segle XIX.

Von Jariges, K. F. [Karl Friedrich] (2021). Fragmentos de un viaje por el sur de Francia, España y Portugal en 1802. Universitat de València.

Von Jariges, Karl Friedrich. Fragmentos de un viaje por el sur de Francia, España y Portugal en 1802. Universitat de València, 2021.

VON JARIGES, Karl Friedrich. Fragmentos de un viaje por el sur de Francia, España y Portugal en 1802. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-806-1.

Von Jariges, Karl Friedrich. Fragmentos de un viaje por el sur de Francia, España y Portugal en 1802. Valencia: Universitat de València; 2021. 184 p.