Índex del llibre:

Diario de viaje a Estados Unidos

Un año en Smith College (1921-1922)

Carmen Castilla

Santiago López-Ríos Moreno, ed.

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 87

ISBN: 978-84-370-8880-8

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2012

Publicació d'un dels escassos testimoniatges autobiogràfics de pensionats en l'estranger de la Junta per a Ampliació d'Estudis. L'obra recull els diaris que va escriure la mestra Carmen Castella (1895-1979), durant la seua estada en la Universitat de Massachusetts en el curs 1921-22. Un rellevant document autobiogràfic femení per la seua visió de la "Amèrica de les il"lusions".

Altres formats:

eBook

Publicació d'un dels escassos testimoniatges autobiogràfics que fins al moment s'han localitzat de pensionats en l'estranger de la Junta per a Ampliació d'Estudis. Carmen Castella (1895-1979), una mestra que havia establit una estreta relació amb María de Maeztu en la Residència de Senyoretes, en virtut d'un acord entre aquesta institució i Smith College va viatjar a aquesta elitista universitat per a dones de Massachusetts durant el curs 1921-1922 per a ensenyar espanyol i estudiar zoologia, genètica i pedagogia. El diari que va escriure durant aqueixos mesos, que es trau a llum amb un ampli estudi introductori, edició crítica i notes del professor Santiago López-Ríos Moreno i il·lustrat amb nombroses fotografies inèdites, constitueix un text fascinant tant com a document autobiogràfic femení íntim com per la seua visió de la "Amèrica de les il·lusions".