Viajes y viajeros, entre ficción y realidad

Alemania - España

Berta Raposo Fernández, Ingrid García-Wistädt, eds.

Col·lecció: Oberta, 165

ISBN: 978-84-370-7319-4

Matèria: filologia, geografia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2009

El viatge és un espai emblemàtic de trobada, diàleg i obertura d'horitzons. Aquí presentem un viatge literari, híbrid entre ficció i realitat, un recorregut amb variades i interessants parades que evoquen mentalitats, llocs, mirades, percepcions, en definitiva, a través dels textos preparats per investigadors del Grup Oswald de la Universitat de València.

El viatge és un espai emblemàtic de trobada, diàleg i obertura d'horitzons. Els viatgers de parla alemanya a Espanya (i, en menor mesura, de parla espanyola a Alemanya) van contribuir a un procés gradual de coneixement i d'acostament de dues cultures. Es tracta de la trobada entre el nord i el sud, un sud que no és el sòl clàssic que va entusiasmar Goethe, sinó un espai encara per descobrir que es va anar revelant a poc a poc, des de l'edat mitjana tardana fins al segle XX. El volum ens embarca en un viatge literari, híbrid entre ficció i realitat, un recorregut amb variades i interessants parades que evoquen mentalitats, llocs, mirades, percepcions, en definitiva, a través dels textos preparats per un nodrit grup d'investigadors del Grup Oswald (Departament de Filologia Anglesa i Alemanya de la Universitat de València).