Product Documents

Els afusellaments al País Valencià (1938-1956)

Vicent Gabarda Cebellán

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 15

ISBN: 978-84-370-6792-6

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2007

Si partim de l'anàlisi detallada de la secció de defuncions del Registre Civil podem conèixer amb exhaustivitat quantes persones va afectar la repressió franquista fins a les últimes conseqüències: l'afusellament davant un escamot d'execució. Les víctimes han estat classificades per grups d'edat, per professions i segons l'estat civil i, quan ha estat possible, se n'ha esbrinat la procedència geogràfica. Totes aquestes xifres, esgarrifoses, han estat, però, identificades amb els seus noms propis, en un exercici per restituir la memòria de la repressió i per dotar de cara i ulls aquells morts, molts dels quals havien estat «oblidats» a la força durant tants anys de dictadura. Tot i que se centra en el cas de les execucions, el llibre aporta una gran quantitat de casos singularitzats de víctimes de la repressió que van morir a les cel·les d'una presó o «executades» per les forces d'ordre públic, alhora que reviu el clima en què es van produir les morts, amb una anàlisi de les lleis repressores del règim i de la situació social en què s'hi van aplicar. Un treball que pretén traure a la llum, identificar, les víctimes de la dictadura franquista que reposen als cementeris i que consten als registres civils del País Valencià.

Pròleg a la segona edició

Introducció - Epíleg a l’obra del 2007

Agraïments

Pròleg a la primera edició

Introducció a la primera edició

Fonts i metodologia

EVOLUCIÓ DE LA REPRESSIÓ FRANQUISTA (1938-1956)

Legislació repressiva (1936-1969)

CONCLUSIÓ

ANNEXOS

1. Relació de víctimes amb veïnatge conegut

2. Altres executats, el veïnatge dels quals desconeixem o no el tenen al País Valencià

3. Relació numèrica i diària de les execucions (1938-1956)

4. La mort en les presons del País Valencià

5. Relació de maquis morts al País Valencià (executats inclosos)

6. Altres morts, de forma violenta o natural, relacionades directament

6. amb la repressió (centres sanitaris, comissaries, en ple carrer, etc.)

Fonts i bibliografia

Gabarda Cebellán, V. [Vicent] (2007). Els afusellaments al País Valencià (1938-1956). Universitat de València.

Gabarda Cebellán, Vicent. Els afusellaments al País Valencià (1938-1956). Universitat de València, 2007.

GABARDA CEBELLÁN, Vicent. Els afusellaments al País Valencià (1938-1956). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-6792-6.

Gabarda Cebellán, Vicent. Els afusellaments al País Valencià (1938-1956). Valencia: Universitat de València; 2007. 456 p.