Product Documents

Espais i imatges de la Generalitat

La Generalitat Valenciana

Antoni Furió i Juan Vicente García Marsilla, eds

Col·lecció: La veu del Regne, 3

ISBN: 978-84-9134-762-0

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Generalitat Valenciana

Any ed.: 2021

La Generalitat Valenciana, nascuda fa ara sis-cents anys, va tenir quasi des dels orígens la necessitat de comptar amb una “marca corporativa”, uns elements simbòlics que la representaren, cridaren l’atenció i, d’alguna manera, ressaltaren la seua presència i la seua importància. És per això que va invertir diners i esforços per a alçar una seu monumental que posés cara a aquest nou poder que cercava fer-se lloc en la xarxa política del regne. A més, lluny de limitar-se al recinte del flamant palau, la Diputació del General va buscar també projectar la seua imatge en el territori, dissenyant emblemes propis, participant en els actes públics o finançant obres. Aquest procés és paral·lel al que altres palaus dels altres estats de la Corona d’Aragó, com els de Barcelona o Saragossa –analitzats també en aquest llibre–, van viure pels mateixos anys, quan les tres diputacions territorials estaven consolidant-se. Sobre tot això versa aquest tercer volum de la sèrie “La veu del Regne”, que se centra en els espais i les imatges de la Generalitat i que, sens dubte, ens ajudarà a comprendre millor l’herència tangible que aquesta institució, al llarg de sis segles d’existència, ha deixat als valencians.

La Generalitat i la seua imatge

La imagen monumental de la Generalitat en el siglo de la Germanía

Una casa para la Diputació. Las inversiones en el Palau de la Generalitat y la gestión económica de su proceso constructivo

«De barcelles quadrades». Los artesonados de la casa de la Diputación de Valencia

La «Sala Nova» o «Sala de Corts» del Palau de la Generalitat de València com a discurs visual

De la sitiada de la Sala Nova a los retratos reales valencianos. Rostros de los diputados y la monarquía

Rex valentie. La construcción artística de un linaje medieval de reyes valencianos en la España de los Habsburgo (del palacio del Real al Salón de Reyes del Palau de la Generalitat)

L’escut de la Generalitat Valenciana. Un recull diacrònic

Genealogía del escudo de la Generalitat Valenciana. Diseño, escultura y política

Festividades y actos públicos en los albaranes de la Generalitat (1431-1500)

El Palau de la Generalitat de Catalunya a Barcelona. L’obra monumental d’un aparell polític emergent a l’entrada del segle xv

El palacio de la Diputación del Reino de Aragón en el siglo xv

La rievocazione del Vespro siciliano e del regno degli Aragona-Sicilia a Palermo. L’immagine aristocratica di un passato glorioso nei revivals architettonici e decorativi alla fine del xix secolo

Furió, A. [Antoni] & García Marsilla, J. V. [Juan Vicente ] (eds.) (2021). Espais i imatges de la Generalitat. La Generalitat Valenciana. Universitat de València.

Furió, Antoni y García Marsilla, Juan Vicente (eds.). Espais i imatges de la Generalitat. La Generalitat Valenciana. Universitat de València, 2021.

FURIÓ, Antoni y GARCÍA MARSILLA, Juan Vicente (eds.). Espais i imatges de la Generalitat. La Generalitat Valenciana. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-762-0.

Furió, Antoni y García Marsilla, Juan Vicente (eds.). Espais i imatges de la Generalitat. La Generalitat Valenciana. Valencia: Universitat de València; 2021. 328 p.