Product Documents

La Generalitat valenciana durante el siglo XVI

Su estructura burocrática, sus competencias, sus hombre

José Mª Castillo del Carpio

ISBN: 978-84-370-9109-9

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2013

Format: 16,5 x 23 cm

L'organització polític-institucional per la qual es van regir els valencians en època foral ha merescut l'atenció de nombrosos autors. Dins d'aqueixa organització, es trobava la «Diputació del General», també coneguda sota el nom de «Generalitat», creada al segle XIV. En aquest llibre, basat en la recerca guardonada amb el Premi «Savis en Dret» en la seua modalitat de dret històric (2012), s'estudia com era l'estructura burocràtica d'aquesta institució en el segle XVI, com s'accedia als càrrecs, quines competències tenien els seus membres, qui eren aquests homes i com van ser les relacions de la institució amb el seu entorn social i polític. Igualment, s'aborda a qui pertanyia la creació del dret, a qui s'atribuïa la representació política i si podem considerar o no l'actuació de moltes comissions estamentals com una extensió temporal de les Corts.

Castillo del Carpio, J. M. [José María] (2013). La Generalitat valenciana durante el siglo XVI. Su estructura burocrática, sus competencias, sus hombre. Universitat de València.

Castillo del Carpio, José María. La Generalitat valenciana durante el siglo XVI. Su estructura burocrática, sus competencias, sus hombre. Universitat de València, 2013.

CASTILLO DEL CARPIO, José María. La Generalitat valenciana durante el siglo XVI. Su estructura burocrática, sus competencias, sus hombre. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9109-9.

Castillo del Carpio, José María. La Generalitat valenciana durante el siglo XVI. Su estructura burocrática, sus competencias, sus hombre. Valencia: Universitat de València; 2013. 232 p.