Product Documents

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 175

ISBN: 978-84-9134-812-2

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica, filologia espanyola

Any ed.: 2021

Format: 17 x 23,5 cm

La trajectòria professional d’Alfonso Martínez Berganza va abastar tres dècades de la història del periodisme espanyol del segle passat en les quals va desenvolupar la seua activitat en els llocs i mitjans més diversos, des d’editorialista de la “Tercera Pàgina” del diari ‘Poble’ fins a la seua labor en RNE on, com va assenyalar el seu obituari, “va saber ser cap en moments difícils de la vida política espanyola”. Durant la seua carrera va ser guardonat amb diversos premis periodístics i literaris, entre els quals trobem el I Premi Hemingway de Periodisme per a articles de tema taurí. ‘Hemingway a l’Espanya taurina’ és una il·luminadora immersió en els escenaris taurins del nobel nord-americà. Arran de la seua mort en 1961, Martínez Berganza va erigir aquest tríptic literari “en defensa d’un amic”, que ens submergeix en la polèmica sobre el coneixement de la festa dels bous per part de l’escriptor d’Illinois, recreant els seus paisatges literaris i personals. Aquest volum recull així els debats plantejats en aquells anys a Espanya, polèmiques que són resoltes des d’una anàlisi rigorosa i objectiva dels textos i les opinions abocades.

PRESENTACIÓN, de Alberto Martínez Arias

NOTA PREVIA DEL AUTOR

CAPÍTULO I. Era de Illinois y se llamaba Ernesto

CAPÍTULO II. Fiesta

CAPÍTULO III. ¿Por quién doblan las campanas?

CAPÍTULO IV. El verano sangriento

APÉNDICE

EPÍLOGO. El desolladero

Fotografías

Martínez Berganza, A. [Alfonso] (2021). Hemingway en la España taurina. Universitat de València.

Martínez Berganza, Alfonso. Hemingway en la España taurina. Universitat de València, 2021.

MARTÍNEZ BERGANZA, Alfonso. Hemingway en la España taurina. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-812-2.

Martínez Berganza, Alfonso. Hemingway en la España taurina. Valencia: Universitat de València; 2021. 178 p.