Product Documents

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2015

Format: 17 x 23,5 cm.

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

En 1925, Ernest Hemingway va regalar a la seua primera esposa, Hadley, un quadre de Joan Miró. Es deia 'La masia' i mostrava les dependències de servei de la casa d'estiu de Miró a Mont-roig del Camp, Tarragona. Quan el novel·lista va abandonar a Hadley va renunciar a 'La masia', però va recuperar la tela en 1934, i ja mai es va separar d'ella. A la seua mort, el llenç va ser donat per la seua vídua, Mary Welsh, a la National Gallery de Washington DC. Com va ser la relació entre tots dos artistes? Per què Hemingway se sentia tan atret pel quadre? Quina importància va tenir per a Miró 'La masia' o la casa que ho va inspirar? Quins altres pintors van interessar a Hemingway? A aquestes i a moltes d'altres preguntes tracta de respondre aquest llibre, que també descriu el llarg periple del quadre, des de Mont-roig a Barcelona, passant per París, Chicago, Florida o l'Havana, fins a la seua destinació definitiva als Estats Units.

Citació

Fernández de Castro Krings, A. [Alex] (2015). La masía, un Miró para Mrs. Hemingway. Universitat de València.

Fernández de Castro Krings, Alex. La masía, un Miró para Mrs. Hemingway. Universitat de València, 2015.

FERNáNDEZ DE CASTRO KRINGS, Alex. La masía, un Miró para Mrs. Hemingway. Valencia: Universitat de València, 2015. ISBN 978-84-370-9668-1.

Fernández de Castro Krings, Alex. La masía, un Miró para Mrs. Hemingway. Valencia: Universitat de València; 2015. 400 p.

Copiar al portapapeles