Product Documents

Els mercats assassins

Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme

Greg Philo, David Miller

Traducción: Rafael Xambó

Colección: Assaig, 24

ISBN: 978-84-370-7416-0

Materia: sociología y política

Idioma: catalán

Año ed.: 2010

Encuadernación: rústica

Formato: 13 x 21 cm

Páginas: 200 pp.

16,00 €

Sinópsis

Detalles

La ideología y la práctica del neoliberalismo, de la desregulación radical y del mercado sin pegas, conoció un gran apogeo a finales del siglo XX. Los resultados, en grandes partes del mundo, han sido catastróficos: aumento de la desigualdad y de las tensiones sociales, desarrollo de una enorme economía criminal, degradación de la vida social y cultural. Los autores centran la atención en los estudios culturales y sobre los medios de comunicación y establecen elementos de comparación y contraste crítico entre la investigación académica y los procesos sociales tal y como se viven al mundo real. La nueva derecha, los mercados, la política de Thatcher al Reino Unido, el postmodernismo, las nuevas configuraciones corporativas en comunicación social, el cambio de los públicos, los nuevos medios, son algunos de los aspectos analizados.

Indice

Indice

ÍNDEX

Introducció 2010

Els estudis culturals i dels mitjans de comunicació i la ciència social

Una nova dominació del mercat

La Nova Dreta i la cultura del lliure mercat

Valors de mercat i comportament social

Nou Laborisme, mercat i meritocràcia

Poder corporatiu, estats nació i lliure mercat

Direccions de recerca i atzucacs culturals

Realitat, llenguatge i abandonament

Relativisme en els estudis dels mitjans de comunicació

Pràctica discursiva i allò real

Postmodernisme en el debat públic

Com és que passa això?

L’audiència activa i la política del plaer

De l’encoding/decoding a la televisió com a torradora

Cultura popular i poder des de baix

Audiència i plaer del consum

Identitat, diferència i l’altre

Sobre l’experiència, el vincle perdut

Consum

Resultats

La irrellevància de l’escriptura acadèmica

Periodistes crítics i acadèmics muts

Ofuscació i abstracció

El que s’hi pot fer

Interessos acadèmics i interessos públics

Bibliografia

Citación

Miller, D. [David] & Philo, G. [Greg] (2010). Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Universitat de València.

Miller, David y Philo, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Universitat de València, 2010.

MILLER, David y PHILO, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7416-0.

Miller, David y Philo, Greg. Els mercats assassins. Estudis culturals, mitjans de comunicació i conformisme. Valencia: Universitat de València; 2010. 200 p.

Copiar al portapapeles