Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo

Sara Martín Alegre

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 193

ISBN: 978-84-1118-258-4

Matèria: estudis feministes, filologia

Any ed.: 2023

Format: 17 x 23,5 cm

Disponible en accés obert:

La majoria dels documentals són protagonitzats per homes, però, fins ara, no s’havia explorat com s’hi presenten. En aquest volum pioner, Sara Martín Alegre analitza més de quaranta documentals per respondre la pregunta de com es representen les masculinitats dels Estats Units d’Amèrica. Des de ‘The Mask You Live In’ fins a ‘I Am not Your Negro’, s’analitzen setze cares diferents de la masculinitat americana: l’home bo, l’activista, el polític, el denunciant, el criminal, l’abusador sexual, l’innocent injustament acusat, l’home dependent, el soldat, el capitalista, l’aventurer, l’esportista, l’arquitecte, el fotògraf, el músic i l’escriptor. La visió de conjunt ressalta la vulnerabilitat dels homes davant els abusos patriarcals per part d’un cercle hegemònic que controla el poder, amb el doble propòsit d’ajudar-los a deslliurar-se de les seues màscares patriarcals i de reivindicar el documental com a gènere essencial en aquest alliberament.

Biografía

Sara Martín Alegre  és professora de Literatura anglesa i Estudis culturals a la Universitat Autònoma de Barcelona. Com a investigadora, s'ha especialitzat en estudis de gènere (especialment, estudis de la masculinitat), ficcions populars (gòtic i ciència-ficció), adaptacions cinematogràfiques i, amb menor intensitat, nacionalisme comparatiu (Escòcia i Catalunya), i música pop i rock. Ha publicat nombrosos articles acadèmics i diversos llibres. També ha participat en diferents grups d'investigació, entre ells “Cos i Textualitat” de la Universitat Autònoma de Barcelona i ‘Construyendo Nuevas Masculinidades’ de la Universitat de Barcelona. Actualment és membre de la xarxa “(Neo)-Victorian Network in Spain” de la Universitat de Màlaga.

Prefacio: Nota sobre la traducción

INTRODUCCIÓN. El hombre tras la máscara

PARTE I. VALORES

CAPÍTULO 1. El buen hombre

CAPÍTULO 2. El activista

CAPÍTULO 3. El político

CAPÍTULO 4. El denunciante

PARTE II. DAÑOS

CAPÍTULO 5. El asesino

CAPÍTULO 6. El abusador de niños

CAPÍTULO 7. Los acusados injustamente

CAPÍTULO 8. El hombre dependiente

PARTE III. ACCIÓN

CAPÍTULO 9. El soldado

CAPÍTULO 10. El capitalista

CAPÍTULO 11. El aventurero

CAPÍTULO 12. El deportista

PARTE IV. ARTES

CAPÍTULO 13. El arquitecto

CAPÍTULO 14. El músico

CAPÍTULO 15. El fotógrafo

CAPÍTULO 16. El escritor

Martín Alegre, S. [Sara] (2023). Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo. Universitat de València.

Martín Alegre, Sara. Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo. Universitat de València, 2023.

MARTÍN ALEGRE, Sara. Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-258-4.

Martín Alegre, Sara. Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo. Valencia: Universitat de València; 2023. 330 p.