Índex del llibre:

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 115

ISBN: 978-84-370-9586-8

Matèria: filologia

Submatèries: filologia francesa i italiana

Any ed.: 2015

Poe va voler ser romàntic però el seu geni poètic el va portar per altres camins. La seua íntima descreença de l'ideal romàntic de la Imaginació es devia a la seua fascinació per la Ciència. Aquest llibre es proposa establir en quin punt de l'obra de Poe pot documentar-se l'inici d'aqueixa íntima discrepància amb el Romanticisme en la qual trobem el germen de la sensibilitat poètica contemporània.

Altres formats:

eBook

Poe volia ser romàntic a la manera de Byron, de Shelley, de Thomas Moore, però el seu geni poètic el va portar per altres camins. La seua íntima descreença de l'ideal romàntic de la Imaginació es devia a la seua fascinació per la Ciència, però també a la seua consciència d'escriure des d'un entorn material i moral radicalment diferent al dels seus mestres. La seua temptativa d'harmonitzar aquestes contradiccions donarà com resultat una poètica altament original. I aquesta pugna també ens concerneix, perquè a partir de Poe, les grans qüestions de la sensibilitat precedent no tindran lloc cada dos-cents anys, sinó que seran assumpte de cada generació. Plantejat en forma de 'quest', aquest llibre es proposa establir en quin punt de l'obra de Poe pot documentar-se l'inici d'aqueixa íntima discrepància amb el Romanticisme en la qual trobem el germen de la sensibilitat poètica contemporània.