Significado y verdad en el Arte

John Hospers

Traducció: Romà de la Calle, Mª Teresa Beguiristàin

Col·lecció: Estètica&Crítica, 43

ISBN: 978-84-9134-423-0

Matèria: art, filosofia

Any ed.: 2019

El recorregut analític que Hospers ens ofereix en aquesta obra pot ser molt útil, com a punt de discussió, per a l'anàlisi de les interpretacions dels conceptes de significat i veritat en els diferents gèneres artístics (especialment en la música, la pintura i la literatura) i, d'altra banda, per a l’aclariment i l’ús adequat del llenguatge de l'estètica en les seues eficaces i rigoroses aplicacions al domini de la crítica d'art. Amb ‘Significat i veritat en l'Art’ (1946), tota la reducció metodològica, la revisió instrumental i el replantejament dels propis fonaments es converteixen en elements bàsics en el desenvolupament de qualsevol procés investigador –com el de l'estètica, en aquest cas– per a poder tornar a nous intents reestructuradors i encarar el futur amb més suspicàcia analítica i noves perspectives des de la filosofia del llenguatge.

Proemio a la presente edición, Romà de la Calle

SIGNIFICADO Y VERDAD EN EL ARTE

John Hospers

PARTE I EL SIGNIFICADO EN LAS ARTES

1. Distinciones preliminares

2. La representación

3. La expresión

4. El significado

4.1 El significado en la música

4.2 El significado en la pintura

4.3 El significado en la literatura

PARTE II LA VERDAD EN LAS ARTES

5. Verdad proposicional

6. La Verdad artística

7. La Relevancia estética de la «Verdad

8. «Realidad» y Conocimiento

Hospers, J. [John] (2019). Significado y verdad en el Arte. Universitat de València.

Hospers, John. Significado y verdad en el Arte. Universitat de València, 2019.

HOSPERS, John. Significado y verdad en el Arte. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-423-0.

Hospers, John. Significado y verdad en el Arte. Valencia: Universitat de València; 2019. 336 p.