Retrato del joven escritor Juan Luis Alborg

Coeditor: Universidad de Málaga

Any ed.: 2023

Format: 17 x 22,5 cm

L’epistolari de Juan Luis Alborg, de gran valor literari, a més de testimonial i biogràfic, descriu els anys de la Guerra Civil espanyola i el problema existencial d’un jove soldat que anticipa un futur feliç amb la seua promesa i una carrera com a escriptor. Les cartes transcrites s’organitzen cronològicament en cinc capítols que comprenen des de l’estiu de 1937, quan és cridat a files, fins al final de la guerra. Primer va ser destinat a Valdepeñas i després va servir a la província de Jaén en el front sud republicà. Els últims mesos de la contesa van ser els més difícils psicològicament, tot i que fou destinat a la província de València, la seua terra natal. A més d’una introducció i una conclusió que eluciden el moment històric i situen aquest epistolari en el seu context literari, cada capítol conté una breu introducció interpretativa.

Biografía

Concha Alborg  va nàixer a València i va créixer a Madrid. Des dels anys seixanta ha viscut als Estats Units, on va obtenir el màster en l’Emory University i el doctorat en la Temple University, tots dos en Literatura Espanyola Contemporània. Va ser catedràtica durant més de vint-i-cinc anys en la Saint Joseph’s University, a Filadèlfia, on resideix. Les seues publicacions acadèmiques inclouen ‘Temas y técnicas en la narrativa de Jesús Fernández Santos’ (1984), ‘Cinco figuras en torno a la novela de posguerra’ (1993), una edició crítica de ‘Caza menor’ d’Elena Soriano (1992) i nombrosos articles i ressenyes. Entre les seues obres de ficció i no ficció destaquen ‘Una noche en casa’ (1995), ‘Beyond Jet-Lag’ (2000), ‘American in Translation’ (2011), ‘Divorce After Death’ (2015) i ‘My Mother, That Stranger’ (2019).

PRÓLOGO

Narrar un tiempo perdido, por José Teruel

El hombre detrás de las cartas

CAPÍTULO I

El joven escritor

CAPÍTULO II

Los primeros meses en el frente del Sur

(Julio, 1937 – Diciembre, 1937)

CAPÍTULO III

En la provincia de Jaén

(Enero - Junio, 1938)

CAPÍTULO IV

En la provincia de Valencia

(Junio – Diciembre, 1938)

CAPÍTULO V

Los tres meses de 1939

CONCLUSIÓN

Tras las huellas del padre

REPRODUCCIÓN DE CARTAS

Alborg, C. [Concha] (2023). Retrato del joven escritor Juan Luis Alborg. Epistolario durante la Guerra Civil. Universitat de València.

Alborg, Concha. Retrato del joven escritor Juan Luis Alborg. Epistolario durante la Guerra Civil. Universitat de València, 2023.

ALBORG, Concha. Retrato del joven escritor Juan Luis Alborg. Epistolario durante la Guerra Civil. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-175-4.

Alborg, Concha. Retrato del joven escritor Juan Luis Alborg. Epistolario durante la Guerra Civil. Valencia: Universitat de València; 2023. 312 p.