Índex del llibre:

Reformisme il·lustrat, liberalisme i model educatiu

Xàtiva, 1788-1833

Vicent Torregrosa Barberá

ISBN: 978-84-370-9173-0

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Idioma: català

Coeditor: Institució Alfons El Magnànim

Any ed.: 2014

Altres formats:

eBook

A partir d'una contextualització històrica centrada en la ciutat de Xàtiva, l'obra presenta el projecte educatiu del reformisme pedagògic il·lustrat i del model educatiu liberal. Descriu la implantació del Pla d'Estudis Públics i ressegueix l'evolució del Seminario Patriótico de Educación de San Felipe, inaugurat el 1806. Finalment, aporta una anàlisi de la situació educativa de la ciutat a l'inici del Trienni Liberal (1820-1823) i parla de la reconversió de l'antic convent de Sant Agustí en Casa de Educación Científica, del projecte d'una universitat de província a Xàtiva i dels conflictes entre el seminari i l'Ajuntament liberal. Una obra, en definitiva, que desgrana l'activitat educativa de la ciutat i que resulta d'interès no sols per als historiadors de l'educació sinó per als lectors encuriosits, que trobaran, a través de la documentació citada, testimonis de primera mà.