Recursos educativos para la formación de docentes interculturales

Joan Maria Senent (coord.)

ISBN: 978-84-9133-614-3

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: pedagogia i didàctica

Any ed.: 2023

Pàgines: 234

Disponible en accés obert:

Per tal d’aconseguir la plena inclusió de les minories en l’àmbit docent, cal posar en valor les cultures, les llengües i els coneixements històricament exclosos del sistema educatiu. No obstant això, hi ha circumstàncies que dificulten aquest objectiu. Per exemple, per a la zona estudiada, la ciutat de Salta (l’Argentina), es poden citar, entre altres, la falta de materials pedagògics, les condicions laborals precàries del professorat o la insuficiència d’instal·lacions o infraestructures. Aquest llibre, fruit de la convocatòria de la Càtedra Unesco de 2022, aplega els materials elaborats per l’equip docent de les universitats de Salta i de València per a la generació de recursos educatius. Es divideix en quatre parts: la primera, ‘Contexto’, recull textos que descriuen l’entorn en el qual actuen els docents interculturals a la regió de Salta; la segona, ‘Sueños’, arreplega textos referits a desiderates dels docents; la tercera i la quarta, ‘Caminos’ ‘Retos’ respectivament, ofereixen instruments d’aprenentatge llestos per a ser utilitzats.

Cuaderno 1. CONTEXTO

1. Coordinación Intercultural bilingüe: Hacia el fortalecimiento de las políticas educativas interculturales con pueblos indígenas y desde los territorios. Procesos de co-construcción curricular en la provincia de Salta

2. María Angeles Bensi – Ana de Anquín: En tránsito por el campo de la educación pluricultural y plurilingüe

3. Coordinación Intercultural bilingüe: Entretejiendo pedagogías plurales e interculturales. Prácticas, saberes y experiencias territorializadas en el noroeste argentino

4. Mabel Argañaraz, Ariel Durán, Oscar Vara, Flavia Vilte, Laura Cortez, Ana de Anquín: Análisis y aportes sobre las modalidades en educación intercultural bilingüe (EIB) y rural

CUADERNO 2. SUEÑOS

5. Sara Elizabeth Orellana, María Sofía Schirado, María Gabriela Soria: Caminos para des-aprender el racismo en la escuela

6. Davinia de Ramón, Marina Leañez, Andrea Reynaga, Laura Cortez: Los cuerpos en los espacios socioeducativos. Estrategias desde la Pedagogía de los cuidados y la Animación Sociocultural

7. Emilse Katherina Tacacho, Manuel Céspedes, Carolina Tarazona, María Jesús Martínez-Usarralde: Aprendizaje-servicio digital (APS) en los contextos rurales inhóspitos: promoción de la innovación educa

AA.VV. (2023). Recursos educativos para la formación de docentes interculturales. Universitat de València.

AA.VV. Recursos educativos para la formación de docentes interculturales. Universitat de València, 2023.

AA.VV. Recursos educativos para la formación de docentes interculturales. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-614-3.

AA.VV. Recursos educativos para la formación de docentes interculturales. Valencia: Universitat de València; 2023. 234 p.