Product Documents

Que tenga el honor mil ojos. Violencia y sacrificio en las tragedias de honra

Clara Bonet Ponce

Col·lecció: Parnaseo, 34

ISBN: 978-84-9134-411-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2019

Format: 17 x 23,5 cm

El lector o espectador que s’aproxime a les tragèdies d’honra de Calderón de la Barca es trobarà, certament, enfront del mateix problema interpretatiu amb el qual encara xoca la crítica hispanista. Si bé el dramaturg dona sobrades mostres de modernitat en altres obres, la seua trilogia de l’honor conjugal sembla defensar la violència uxoricida que posa en escena. De fet, el tancament de les peces suposa un enigma profundament inquietant, perquè les tres esposes –innocents de l’adulteri del què són acusades– resolen el conflicte dramàtic amb la seua mort. Aquest llibre parteix de les teories de Réné Girard entorn de la violència i el sacrifici per a tractar d’explorar una clau hermenèutica alternativa vàlida que il·lumine unes peces que mantenen vigent la seua capacitat de sorprendre i commoure.

Bonet Ponce, C. [Clara] (2019). Que tenga el honor mil ojos. Violencia y sacrificio en las tragedias de honra. Universitat de València.

Bonet Ponce, Clara. Que tenga el honor mil ojos. Violencia y sacrificio en las tragedias de honra. Universitat de València, 2019.

BONET PONCE, Clara. Que tenga el honor mil ojos. Violencia y sacrificio en las tragedias de honra. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-411-7.

Bonet Ponce, Clara. Que tenga el honor mil ojos. Violencia y sacrificio en las tragedias de honra. Valencia: Universitat de València; 2019. 178 p.