Product Documents

Pensar el feminismo y vindicar el humanismo (cartoné)

Mujeres, ética y política

Amelia Valcárcel Bernaldo de Quirós

Col·lecció: Honoris Causa, 32

ISBN: 978-84-9134-575-6

Matèria: estudis feministes, filosofia, sociologia i política

Any ed.: 2020

Enquadernació: cartoné

Format: 16,5 x 23,5 cm

Pàgines: 220

La selecció de textos d’aquest volum culmina l’homenatge de la Universitat de València a una de les seues més recents doctores “honoris causa”, la filòsofa, estudiosa i autora de referència –tant en l’àmbit de l’humanisme com del feminisme– Amelia Valcárcel, sens dubte una de les pensadores més notables del panorama filosòfic espanyol. Les seues reflexions sobre la nostra actualitat, que parteixen d’un coneixement profund de la història i d’una anàlisi incisiva dels problemes ètics que comporta el poder, la porten a afirmar que ja no és qüestió de definir la violència, de parlar de la seua suposada legitimitat, sinó d’expulsar-la totalment del nostre horitzó. El llibre es tanca amb una recent entrevista realitzada per la professora Neus Campillo, editora del volum, que proporciona una aproximació més personal a l’obra de la doctora Valcárcel i actualitza algunes de les seues reflexions.

Nota de la editora

DISCURSOS PRONUNCIADOS EN EL ACTO DE INVESTIDURA

Laudatio académica a cargo de la doctora Neus Campillo

Lectio pronunciada por la doctora Amelia Valcárcel

Palabras de clausura del Excmo. y Mgfco. Sr. Rector Esteban Morcillo

BIOBIBLIOGRAFÍA

ESCRITOS SELECCIONADOS

I El derecho al mal

II ¿Es el feminismo una teoría política?

III Democracia y feminismo

IV Vindicación del humanismo

V La violencia inevitable

ENTREVISTA con Amelia Valcárcel: «De Valencia a València»

Valcárcel Bernaldo de Quirós, A. [Amelia] (2020). Pensar el feminismo y vindicar el humanismo (cartoné). Mujeres, ética y política. Universitat de València.

Valcárcel Bernaldo de Quirós, Amelia. Pensar el feminismo y vindicar el humanismo (cartoné). Mujeres, ética y política. Universitat de València, 2020.

VALCÁRCEL BERNALDO DE QUIRÓS, Amelia. Pensar el feminismo y vindicar el humanismo (cartoné). Mujeres, ética y política. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-575-6.

Valcárcel Bernaldo de Quirós, Amelia. Pensar el feminismo y vindicar el humanismo (cartoné). Mujeres, ética y política. Valencia: Universitat de València; 2020. 220 p.