Feminismo en el mundo global

Amelia Valcárcel

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2518-8

Matèria: estudis feministes, sociologia i política

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2008

Aquest llibre es proposa reflexionar sobre la globalització i dones, i donar alguna de les eines que permeten comprendre l'impuls de canvi que va obrir la Modernitat i com actualment es conjuga en els llocs més distants i dispars. Seguim en la punta de llança d'un moviment mundial i irreversible per l'agenda del qual creuen ara bona part de les tensions civilitzadores.

En grans nombres, la globalització beneficia les dones. Però no tot és de color de rosa: la fallida dels estats nacionals, els fonamentalismes i les deslocalitzacions perjudiquen. Globalitzada no està l'atenció mèdica, perquè encara més de mig milió de dones moren a l'any en el part, però sí que ho està el tràfic de dones de tot el món per a posar-les a disposició allí on paguen per usar-les. Aquest llibre es proposa reflexionar sobre això i donar alguna de les eines que permeten comprendre l'impuls de canvi que va obrir la modernitat i com actualment es conjuga en els llocs més distants i dispars. El feminisme ens condueix ara de la supervivència a la paritat, estem en la seua «Tercera Ona». Seguim en la punta de llança d'un moviment mundial i irreversible per l'agenda del qual creuen ara bona part de les tensions civilitzadores.