Índex del llibre:

Nuevos factores de desarrollo territorial

Joan Noguera Tur, Javier Esparcia Pérez, eds.

Col·lecció: Desarrollo Territorial

ISBN: 978-84-370-7104-6

Matèria: geografia, sociologia i política

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2008

La finalitat principal d'aquest projecte és analitzar els nous components que influeixen en la generació i localització d'activitat econòmica i de desenvolupament territorial (els nous factors de desenvolupament territorial), amb la finalitat de comprendre millor la seua funció i rellevància en la reducció o consolidació del desavantatge que mostren els territoris perifèrics enfront dels centres econòmics.

L'anàlisi dels nous components que influeixen en la generació i localització d'activitat econòmica i de desenvolupament territorial (els nous factors de desenvolupament territorial o NFDT) és fonamental per a comprendre millor la seua funció i rellevància en la reducció o consolidació del desavantatge que mostren els territoris perifèrics enfront dels centres econòmics. La diferència principal entre els NFDT i els tradicionals de localització d'activitat econòmica és que la seua existència i «qualitat» estan en relació amb factors socials i culturals que formen part de la idiosincràsia particular d'un territori, fet pel qual no són fàcilment traslladables a uns altres territoris. Les implicacions de més coneixement d'aquests factors poden ser determinants per a incrementar l'eficàcia i rellevància en el disseny de les futures polítiques de desenvolupament regional.