Mètode 119. #Storytelling. La ciencia a través de historias

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Any ed.: 2023

Les històries han acompanyat a la humanitat des dels seus inicis. El nou número de Mètode posa el focus en l’storytelling com a eina per a la divulgació científica. Baix la coordinació de Bienvenido León, catedràtic de Comunicació de la Ciència en la Universitat de Navarra, el monogràfic «#Storytelling: La ciència a través d'històries» presenta diferents enfocaments a l'ús de les històries en ciència, des de les noves tecnologies o la seua aplicació a l'ensenyament, fins al paper de les narracions en la història de la ciència i el desenvolupament científic. El número ha comptat amb la col·laboració d'Hilda Paola Muñoz Pico (Universitat Internacional de l'Equador); Daniel Gamito-Marques (Universitat Nova de Lisboa); Aleida Rueda, Cecilia Rosen i Javier Cruz Mena (Universitat Nacional de Mèxic); i Wiebke Finkler, Lloyd Spencer Davis, Diane Ruwhiu, Loic Li, Nikki Lloyd, Nicola Beatson i Lei Zhu, tots de la Universitat de Otago (Nova Zelanda). Mètode a més ha comptat amb la col·laboració de l'artista Joan Fontcuberta, que és l'autor de l'obra que il·lustra la portada, així com de les separates interiors del número, pertanyents a la sèrie «De rerum natura». El nou número també explora l'estudi dels episodis meteorològics del passat, la conservació de l'Amazones, la desconeguda fauna dels deserts o la creixent indústria del cànem, així com curiositats etnobotàniques de la magrana. A més, la revista inclou una extensa entrevista a la biòloga Loeske Kruuk, investigadora de processos evolutius i ecològics de les poblacions d'animals salvatges. Com és habitual, Mètode tanca el número amb recomanacions editorials i les seccions dels seus col·laboradors, entre els quals es troben signatures com ara Ramon Folch, Xurxo Mariño, Ester Samper, Alma Bracho, Pere Estupinyà, Ester Desfilis o Roberto García Roa, entre d’altres.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2023). Mètode 119. #Storytelling. La ciencia a través de historias. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode 119. #Storytelling. La ciencia a través de historias. Universitat de València, 2023.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode 119. #Storytelling. La ciencia a través de historias. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 9772171911195.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode 119. #Storytelling. La ciencia a través de historias. Valencia: Universitat de València; 2023. 114 p.