Product Documents

Memoria y desmemoria del MuVIM

Política cultural, museo y patrimonio inmaterial

Román de la Calle

Col·lecció: Oberta, 216

ISBN: 978-84-370-9647-6

Matèria: art, sociologia i política

Submatèries: patrimoni artístic

Any ed.: 2015

Selecció d'escrits publicats en l'última dècada pel professor Romà de la Calle, centrats en l'estudi i la pràctica de la museografia. Textos amb una perspectiva plural sobre el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), que donen a conèixer tres perspectives complementàries que van confluir en una etapa crítica i polèmica de la política i de la cultura valencianes. D'una banda, s'aborda el projecte col·lectiu de revitalitzar un museu i, per una altra, es rememora la tibant experiència de la censura exercida sobre el MuVIM com a pràctica política prepotent. En tercer lloc, es relacionen eixes situacions amb l'aflorament intens d'un debat associatiu, ciutadà i polític, que va marcar el punt de partida d'una reflexió compartida i compromesa sobre la necessitat de revisar els paràmetres en què es mou la nostra realitat cultural valenciana i espanyola.

ÍNDICE
PRESENTACIÓN RETROSPECTIVA
PRIMERA PARTE
DOCUMENTO ACERCA DE LAS «NUEVAS LÍNEAS PROGRAMÁTICAS DEL MUVIM»
GESTIÓN CULTURAL Y CRÍTICA DE ARTE
Reflexiones en torno a una trayectoria personal
UN FILÓSOFO EN EL MUSEO
Nuevas experiencias museísticas
DISEÑO, CENTRO DE DOCUMENTACIÓN Y MUSEO
Notas sobre el valor y la valoración asignados al Centro de Documentación de Diseño Gráfico del MuVIM
SIC. OTRA VUELTA DE TUERCA DEL ARTE SOCIOLÓGICO
CARTA ABIERTA DE DIMISIÓN, DIRIGIDA AL DIPUTADO DE CULTURA
CARTA DE LA UNIÓ DE PERIODISTES VALENCIANS
SEGUNDA PARTE
LA LIBERTAD DE EXPRESIÓN
Reflexiones sobre el «caso Caturla»
CULTURA DE LA COTIDIANIDAD Y MUSEO DE PATRIMONIO INMATERIAL
La trayectoria del MuVIM
FILOSOFÍA, POESÍA Y DRAMA EN EL MUSEO
INDEX IMAGINUM PROHIBITARUM
Extraños diálogos entre cultura y política
EN TORNO A MODELOS DE GESTIÓN, PRODUCCIÓN Y DIFUSIÓN DEL ARTE
APÉNDICE GRÁFICO
PROCEDENCIA DE LOS TEXTOS
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA SOBRE EL MuVIM
ÍNDICE ANTROPONÍMICO
ÍNDICE ONOMÁSTICO GENERAL

Calle, R. d. [Romà de la] (2015). Memoria y desmemoria del MuVIM. Política cultural, museo y patrimonio inmaterial. Universitat de València.

Calle, Romà de la. Memoria y desmemoria del MuVIM. Política cultural, museo y patrimonio inmaterial. Universitat de València, 2015.

CALLE, Romà de la. Memoria y desmemoria del MuVIM. Política cultural, museo y patrimonio inmaterial. Valencia: Universitat de València, 2015. ISBN 978-84-370-9647-6.

Calle, Romà de la. Memoria y desmemoria del MuVIM. Política cultural, museo y patrimonio inmaterial. Valencia: Universitat de València; 2015. 282 p.