Product Documents

Vicent Ferrer. Projecció europea d'un sant valencià

Albert G. Hauf, Francisco M. Gimeno, eds

ISBN: 978-84-9134-768-2

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Coeditor: Acadèmia Valenciana de la Llengua

Any ed.: 2021

Aquest llibre recull els textos de les ponències presentades en el congrés internacional “Vicent Ferrer. Projecció europea d’un sant valencià”, organitzat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Universitat de València i celebrat a la ciutat de València entre els dies 16 i 19 d’octubre de 2019. S’hi aborda de manera global la figura històrica de sant Vicent Ferrer, des dels contextos històrics i culturals en què pronuncià les homilies, fins a les estratègies discursives que feia servir en les prèdiques, passant per la llengua que utilitzava per a dirigir-se al públic, la tradició textual dels seus sermons i el seu posicionament davant els conflictes del moment, com ara el cisma d’Occident i el compromís de Casp, sense oblidar altres aspectes de naturalesa teològica, litúrgica o eclesial, entre els quals destaquen les seues consideracions sobre l’anticrist i la fi del món.

Biografía

Francisco Gimeno Blay , catedràtic de Paleografia i Diplomàtica de la Universitat de València i membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans, ha pronunciat conferències i ha impartit lliçons en diverses universitats i institucions culturals espanyoles i europees. Els seus treballs s’han encaminat a l’edició de textos d’època medieval. Ha estudiat l’evolució de l’escriptura en aquesta etapa històrica, tant a la Corona d’Aragó com al conjunt de la península Ibèrica. La seua investigació s’ha dedicat principalment a estudiar els aspectes relacionats amb la història de l’alfabetisme i de l’escriptura medievals en totes i cadascuna de les seues manifestacions, així com l’escripturació de les llengües romàniques front al llatí. És el responsable acadèmic de la catalogació dels manuscrits medievals i renaixentistes de la Biblioteca Històrica de la Universitat de València i membre del Comité Internacional de Paleografia Llatina. També codirigeix la col·lecció Història, editada per Publicacions de la Universitat de València.

Gimeno Blay, F. M. [Francisco M.] & Hauf, A. G. [Albert G. ] (eds.) (2021). Vicent Ferrer. Projecció europea d'un sant valencià. Universitat de València.

Gimeno Blay, Francisco M. y Hauf, Albert G. (eds.). Vicent Ferrer. Projecció europea d'un sant valencià. Universitat de València, 2021.

GIMENO BLAY, Francisco M. y HAUF, Albert G. (eds.). Vicent Ferrer. Projecció europea d'un sant valencià. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-768-2.

Gimeno Blay, Francisco M. y Hauf, Albert G. (eds.). Vicent Ferrer. Projecció europea d'un sant valencià. Valencia: Universitat de València; 2021. 392 p.