Romà de la Calle, Medalla de la Universitat de València

Matèria: art, filosofia

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2024

Romà de la Calle (Alcoi, 1942) des que s’inicià com a ajudant a la Universitat de València en 1968, ha impartit classes de Lògica, de Filosofia i d’Estètica, matèria de la qual va arribar a ser catedràtic i tema de quasi un centenar de tesis doctorals que ha dirigit o codirigit. Com a investigador, ha publicat desenes de llibres i centenars d’articles en revistes especialitzades i generalistes. Com a gestor, ha assumit, entre altres responsabilitats, la de director de l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives de la UV, que ell mateix va contribuir a fundar juntament amb el professor Ricardo Marín Ibáñez. Així mateix, ha sigut creador del Centre de Documentació d’Art Valencià Contemporani, que avui porta el seu nom. En l’àmbit de la transferència de coneixement, el seu treball es ramifica i s’estén per múltiples escenaris: la direcció del MuVIM i de la Real Academia de Bellas Artes de San Carlos, la participació en el consell rector de l’IVAM o l’organització i direcció del Màster d’Estètica i Creativitat Musical i del Postgrau d’Educació Artística i Museus de la UV. La seua aportació en tots aquests àmbits, la seua capacitat per a crear equips i la seua habilitat per a connectar amb estudiants i gestors culturals públics i privats, han estat reconegudes amb la més alta distinció de la UV, la Medalla de la Universitat, que li fou lliurada el 3 de febrer de 2017.

Acto académico de entrega de la Medalla de la Universitat de València

Laudatio, Anacleto Ferrer

Discurso de recepción de la Medalla de la Universitat de València, Romà de la Calle

Palabras del Excmo. y Magfco. Rector de la Universitat de València, Sr. Esteban Morcillo

Universitat de València (2024). Romà de la Calle, Medalla de la Universitat de València. Universitat de València.

Universitat de València. Romà de la Calle, Medalla de la Universitat de València. Universitat de València, 2024.

UNIVERSITAT DE VALÈNCIA. Romà de la Calle, Medalla de la Universitat de València. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-1118-401-4.

Universitat de València. Romà de la Calle, Medalla de la Universitat de València. Valencia: Universitat de València; 2024. 106 p.