Sinopsi
Detalles
Per habitar el futur necessitem viure el present de manera plena i responsable aplicant la perspectiva de la sostenibilitat, que ha d’influir en les formes de produir i consumir, actualitzar la política i configurar un estil de vida. La necessitat d’un pensament capaç d’acceptar el repte de la complexitat del món d’avui és una qüestió que no es pot ajornar. És urgent formar ments capaces per entendre els vincles entre processos, interaccions i implicacions mútues, entre els fets i les incerteses, tant del coneixement com de la realitat.
L’escola s’ha de marcar l’objectiu de recompondre del coneixement. En un món que tendeix a la divisió i l’especialització, cal redescobrir la importància de la unitat mitjançant la superació de la fragmentació i la integració del coneixement amb l’objectiu d’adquirir les habilitats necessàries per experimentar la complexitat, cultural i social, i gestionar la incertesa actual.
Amb aquestes paraules s’obria el congrés “La investigació en educació. L’escola de la sostenibilitat, el benestar i l’acolliment en temps de pandèmia”, coorganitzat per les universitats de Bolzano i de València, que es va celebrar a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la darrera. El congrés es va desenvolupar en quatre seccions –educació i tecnologia, educació i benestar, educació i sostenibilitat, i educació i acollida– en què els investigadors participants van anar desenvolupant les seues conclusions respecte a cadascuna d’aquestes temàtiques, concretades a l’escola valenciana i siciliana en aquests temps de pandèmia.
Índex
Indice
Complessità Educativa Nelle Trame Dell’agenda 2030
EDUCAZIONE E SOSTENIBILITÀ / EDUCACIÓN Y SOSTENIBILIDAD
Introducción
La calidad en la escuela autónoma italiana
Programa de intervención con adolescentes en violencia de género basado en el modelo ecológico: Los Mitos del Amor Romántico
Sviluppare l’autoefficacia per contrastare il bullismo
Què significa, avui, ser i estar en la universitat? Articulació d'un nou subjecte educatiu en l'era de l'aprenentatge
EDUCAZIONE E BENESSERE / EDUCACIÓN Y BIENESTAR
Introducción.
Oltre l’emergenza. Diritto all’educazione e all’inclusione: verso la scuola del benessere.
Educare all’arte e’ una forma di benessere
Evolución de la educación a través de la pedagogía del mirar y la vida contemplativa: un acercamiento al perspectivismo de Nietzsche y a la negatividad de Byung-Chul Han
El bienestar familiar en tiempos de pandemia
EDUCAZIONE ED ACCOGLIENZA / EDUCACIÓN Y ACOGIDA
Introducción
Risultati della somministrazione del questionario di rilevazione atti di bullismo di olweus
Mujeres de cultura gitana y educación. La segregación como motivo del abandono escolar temprano y de la escasa presencia en educación posobligatoria
L’inclusione educativa nelle scuole primarie della provincia di Trapani
Sport: includere per crescere insieme
EDUCAZIONE E TECNOLOGIA / EDUCACIÓN Y TECNOLOGÍA
Introducción
Il gioco nella scuola primaria costituisce una risorsa didattica
I vantaggi dell’utilizzo dei videogiochi a scuola
Per un insegnamento storico inclusivo e sostenible