Product Documents

Submatèries: història moderna

Idioma: català

Any ed.: 2016

Aquesta obra és el primer treball històric que analitza amb profunditat el naixement del periodisme a Catalunya. En aquest sentit, retrocedeix fins al segle XV quan s’inicia la difusió de les primeres notícies impreses arreu d’Europa. El fort creixement de la indústria editorial catalana, la segona meitat del XVII, així com l’existència d’un sistema de correu que assegurava la circulació de la informació d’una forma regular i permanent per tot el país, són aspectes cabdals per al desenvolupament de la premsa i de la gènesi de la periodicitat. El moment culminant fou durant el setge de Barcelona de 1713-1714, quan la Generalitat va encarregar la impressió de la gaseta de la resistència, que va suposar, l’adopció d’un model de premsa d’Estat a Catalunya per primera i única vegada. El llibre inclou un apèndix de notícies de la premsa europea, sobre la Guerra de Successió a Catalunya.

PRÒLEG

EPÍLEG

APÈNDIX DOCUMENTAL

FONTS ARXIVÍSTIQUES I BIBLIOGRAFIA

Camprubí i Pla, X. [Xevi] (2016). La premsa a Catalunya durant la Guerra de Successió. Universitat de València.

Camprubí i Pla, Xevi. La premsa a Catalunya durant la Guerra de Successió. Universitat de València, 2016.

CAMPRUBÍ I PLA, Xevi. La premsa a Catalunya durant la Guerra de Successió. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-9134-014-0.

Camprubí i Pla, Xevi. La premsa a Catalunya durant la Guerra de Successió. Valencia: Universitat de València; 2016. 194 p.