Joan Fuster. Nosaltres, els valencians. 1962-2012

Col·lecció: Catàlegs d'Exposicions

ISBN: 978-84-370-8811-2

Matèria: art, filologia

Submatèries: arts plàstiques, filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2012

Per commemorar el cinquantè aniversari de la primera edició de «Nosaltres, els valencians» de Joan Fuster (Sueca, 1922-1992), la Universitat de València hi participa amb l'exposició que recull aquest catàleg. Una exposició on es presenta la vida de Fuster fins 1962, documentació poc coneguda sobre «Nosaltres, els valencians» i s'hi inclouen part de les obres d'art reunida per Fuster.

En 2012 es commemora el cinquantè aniversari de la primera edició de «Nosaltres, els valencians» de Joan Fuster (Sueca, 1922-1992), una obra cabdal en la història valenciana recent. La Universitat de València, en la qual es va formar com a advocat el jove Fuster i on va ser professor i catedràtic de Filologia Catalana els darrers anys de la seua vida, ha volgut sumar-se amb diverses iniciatives al seguit d'actes que celebraran aquest esdeveniment; entre d'altres, amb l'exposició que recull aquest catàleg. L'exposició acompleix un triple objectiu. D'una banda, presenta al públic com fou la vida de Joan Fuster fins al 1962; d'una altra, dóna a conèixer documentació poc coneguda i que es refereix a l'elaboració i la publicació de «Nosaltres, els valencians»; finalment, s'ofereix com a context una selecció de la col·lecció d'obres d'art reunida per Fuster.