Espejo de príncipes y de la justicia

Volumen I

Pere Belluga

Traducció: Teresa Canet Aparisi y Francisco Valero Olmos

ISBN: 978-84-9133-560-3

Matèria: dret, història

Any ed.: 2023

Enquadernació: cartoné

Disponible en accés obert:

El ‘Speculum Principum ac Iustitiae’, de Pere Belluga, és un text escrit en llatí la primera meitat del segle XV i imprès quasi cent anys després, en 1530. És considerat el primer tractat sobre les Corts valencianes. En aquesta obra, Belluga analitzava el funcionament del parlamentarisme valencià en la baixa edat mitjana, un sistema polític pactista contrari als corrents d’incipient autoritarisme monàrquic. Els seus continguts van ser un referent jurídic i doctrinal per a molts lletrats i polítics de l’edat moderna.

Nota a la traducción

La recuperación de un autor y su obra

ESPEJO DE PRÍNCIPES Y DE LA JUSTICIA

1. Portada
  2. Extracto de los registros del Parlamento (de París)
  3. Poema de Richard Saint-Martin dirigido al público lector
  4. Epístola Nuncupatoria de Jean de Gouy dirigida al cardenal Duprat
  5. Tabla de materias
  6. Índice de las rúbricas
  7. Dedicatoria de la obra a Alfonso, rey de Sicilia y Aragón
  8. Espejo de príncipes y de la justicia, de Pedro Belluga

Anexo: Proemio al manuscrito de la BNF, traducción de Manuel V. Febrer Romaguera

Belluga, P. [Pere] (2023). Espejo de príncipes y de la justicia. Volumen I. Universitat de València.

Belluga, Pere. Espejo de príncipes y de la justicia. Volumen I. Universitat de València, 2023.

BELLUGA, Pere. Espejo de príncipes y de la justicia. Volumen I. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-560-3.

Belluga, Pere. Espejo de príncipes y de la justicia. Volumen I. Valencia: Universitat de València; 2023. 690 p.