Product Documents

El paradigma de la enfermedad y la literatura en el siglo XX

Gonzalo Navajas

Col·lecció: Prismas, 4

ISBN: 978-84-370-9075-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2013

Espanya ha constituït durant segles un cas excepcional en la història intel.lectual i cultural europea. Ho ha sigut en part pels seus errors i insuficiències intrínseques. No hi ha dubte que va optar amb freqüència, per camins que eren incompatibles amb el paradigma del discurs modern. En aquest llibre es proposa una reflexió entorn d'alguns dels components essencials de la història intel.lectual moderna europea i espanyola en particular. Reiteradament Espanya ha estat en els límits del context internacional, però el desenvolupament i l'orientació dels seus esdeveniments col.lectius han estat vinculats a les causes i condicionaments generals. És eixa la vinculació que es pretén posar de manifest per a contribuir a una elucidació més profunda de la història intel.lectual espanyola i alhora obrir un debat renovat sobre aspectes nuclears del discurs cultural contemporani.

Introducción. El cuerpo enfermo en el siglo xx

I. La instalación en la experiencia del pathos

II. La historia intelectual y el nuevo hogar del yo

III. La historia como trauma

IV. La política como terapia cultural

V. La síntesis estética como terapia

VI. La enfermedad posmoderna

VII. El diagnóstico social de la narración fílmica

Conclusión. Domus Cosmica. La comunidad reconstruida desde la palabra escrita y visual

Navajas, G. [Gonzalo] (2013). El paradigma de la enfermedad y la literatura en el siglo XX. Universitat de València.

Navajas, Gonzalo. El paradigma de la enfermedad y la literatura en el siglo XX. Universitat de València, 2013.

NAVAJAS, Gonzalo. El paradigma de la enfermedad y la literatura en el siglo XX. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9075-7.

Navajas, Gonzalo. El paradigma de la enfermedad y la literatura en el siglo XX. Valencia: Universitat de València; 2013. 264 p.