De civilitate: escrits i dansa sobre l'humanisme

Martí Domínguez Romero, Vicent J. Escartí, Santiago Sempere, Enric Sòria

Antonio Solano, ed.

Col·lecció: Acadèmia dels Nocturns, 28

ISBN: 978-84-370-4571-9

Matèria: filologia

Submatèries: filologia clàssica

Any ed.: 2000

Biografía

Vicent J. Escartí Soriano  és llicenciat en Història Medieval i doctor en Filologia Catalana per la Universitat de València, on actualment és catedràtic de Literatura Medieval i Moderna. És director de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, membre corresponent de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona i membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans. És fundador i director de la revista ‘Scripta’, de la Universitat de València, i dirigeix també la ‘Revista Valenciana de Filologia’, de la Institució Alfons el Magnànim - CVEI. Ha publicat nombrosos estudis sobre la cultura i literatura i ha tingut cura d’edicions de textos valencians antics, literaris i historiogràfics, com ara les obres d’Ausiàs March, el ‘Llibre dels feits’ de Jaume I, la ‘Crònica’ de Muntaner, el ‘Tirant lo Blanch’ de Joanot Matorell, la ‘Vita Christi’ d’Isabel de Villena, la ‘Primera part de la Història de València’ de Pere Antoni Beuter o el ‘Dietari’ de Joaquim Aierdi, entre d’altres. El 1996 va rebre el Premi Enric de Larratea de l’IEC pel seu estudi sobre Aierdi i el 2001 el de la crítica de l’IIFV. Darrerament ha publicat el volum ‘Jaume I en la memòria d’un poble’ (València, 2021). En l’àmbit de la literatura de creació ha publicat diferents novel·les: ‘Dies d’ira’, ‘Els cabells d’Absalom’, ‘Espècies perdudes’, ‘Nomdedéu’, ‘Naumàquia’, ‘L’abellerol mort’ i ‘El mas de les ànimes’. Col·labora en diferents mitjans de comunicació, com ‘Levante’ i ‘Saó’.

Domínguez Romero, M. [Martí] & Escartí Soriano, V. J. [Vicent Josep] & Sempere, S. [Santiago] & Solano, A. [Antonio] & Sòria, E. [Enric] (2000). De civilitate: escrits i dansa sobre l'humanisme. Universitat de València.

Domínguez Romero, Martí y Escartí Soriano, Vicent Josep y Sempere, Santiago y Solano, Antonio y Sòria, Enric. De civilitate: escrits i dansa sobre l'humanisme. Universitat de València, 2000.

DOMÍNGUEZ ROMERO, Martí y ESCARTÍ SORIANO, Vicent Josep y SEMPERE, Santiago y SOLANO, Antonio y SÒRIA, Enric. De civilitate: escrits i dansa sobre l'humanisme. Valencia: Universitat de València, 2000. ISBN 978-84-370-4571-9.

Domínguez Romero, Martí y Escartí Soriano, Vicent Josep y Sempere, Santiago y Solano, Antonio y Sòria, Enric. De civilitate: escrits i dansa sobre l'humanisme. Valencia: Universitat de València; 2000. 172 p.