Campus. Arquitectura universitària a la pintura contemporània

Desirée Juliana Colomer y Norberto Piqueras coords.

ISBN: 978-84-9133-584-9

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2023

Pàgines: 293

De cada edifici del campus emana una imatge amb la qual la pintura interactua representant idees i realitats pròpies. La mirada del pintor recorre l’arquitectura, des de l’exterior fins a l’interior, combinant una multiplicitat de punts de vista sobre un mateix espai i fusionant temps diferents en capes superposades de significat. En introduir aquesta dimensió temporal, la pintura es mostra com una màquina de pensar idònia per a generar una imatge de l’arquitectura més enllà del registre d’un instant concret, una imatge que tinga en consideració la història de l’edifici i els fets socials, científics o culturals que s’hi relacionen. En ‘Campus’ la pintura serà un laboratori d’idees on elaborarem visions particulars de l’arquitectura universitària, caixa o continent necessari per a poder impartir la docència, investigar, arxivar i transmetre coneixements. La caixa entesa com a referent conceptual i arquitectònic –i les visions i mons pictòrics que genera– és una de les línies de treball per on transita el projecte ‘Campus’. Els artistes seleccionats ofereixen una diversitat de mons interrelacionats entre arquitectura i pintura, ajudats per una intensiva tasca de cerca d’imatges d’arxiu, de plànols i d’obres artístiques del patrimoni de la mateixa Universitat amb els quals es pot establir un diàleg profitós.

Pròleg

Rectora de la Universitat de València i vicerectora de Cultura i Societat

Campus (la pintura és un lloc) / Juan Cuéllar i Roberto Mollá

Señor Cifrián / Palau de Cerveró

Paco de la Torre / Col·legi Major Lluís Vives

Paco Pomet / Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació

Carlos García-Alix / Facultat de Medicina i Odontologia

Joël Mestre / Facultat de Psicologia i Logopèdia

Elena Goñi / Facultat de Geografia i Història

Teresa Tomás / Centre Cultural La Nau

Lorena Amorós / Museu de la Universitat de València d’Història Natural

Juan Cuéllar / Biblioteca de Ciències Socials Gregori Maians

Dis Berlin / Rectorat

Nelo Vinuesa / Jardí Botànic de la Universitat de València

Jorge Tarazona / Edifici d’Investigació Jeroni Muñoz. Departament d’Astronomia i Astrofísica. Facultat de Física

Roberto Mollá / Biblioteca de Ciències Eduard Boscà

Pamen Pereira / Facultat de Ciències Biològiques

Fotografia i autorepresentació. Imatges dels espais de la Universitat de València / Vicente Pla Vivas. Universitat de València

Al voltant de pintures d’arquitectures universitàries / Santiago Pastor Vila

Campus de Campus / Paco de la Torre. Universitat Politècnica de València

Textos en castellà

Juliana Colomer, D. [Desirée] & Piqueras, N. [Norberto ] (coords.) (2023). Campus. Arquitectura universitària a la pintura contemporània. Universitat de València.

Juliana Colomer, Desirée y Piqueras, Norberto (coords.). Campus. Arquitectura universitària a la pintura contemporània. Universitat de València, 2023.

JULIANA COLOMER, Desirée y PIQUERAS, Norberto (coords.). Campus. Arquitectura universitària a la pintura contemporània. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-584-9.

Juliana Colomer, Desirée y Piqueras, Norberto (coords.). Campus. Arquitectura universitària a la pintura contemporània. Valencia: Universitat de València; 2023. 293 p.