Product Documents

Agricultura periurbana y planificación territorial

De la protección al proyecto agrourbano

Carolina Yacamán Ochoa, Esther Sanz Sanz, Rafael Mata Olmo

Col·lecció: Desarrollo Territorial, 22

ISBN: 978-84-9134-609-8

Matèria: geografia

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2020

Format: 23,5 x 15,5 cm.

Pàgines: 374

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

L’agricultura periurbana està adquirint en els últims temps un gran interès analític i prospectiu en el marc de les renovades polítiques agroalimentàries i de planificació territorial. Per a enfortir el seu paper com a proveïdora d’aliments de qualitat i proximitat, es requereix un coneixement més profund d’aquest tipus peculiar d’agricultura a la llum d’un marc teòric renovat que done suport a l’acció pública per a garantir-ne la viabilitat econòmica i assegurar-ne el caràcter multifuncional i la territorialitat. Des d’aquesta perspectiva, el llibre aporta un panorama actualitzat de la conceptuació de l’agricultura periurbana i una revisió profunda de la trajectòria de l’ordenació dels espais agraris periurbans en el camí cap a la formulació de l’anomenat projecte agrourbà. Al costat de l’estudi de determinades figures i instruments, com ara els parcs agraris, per tal de gestionar-los i revitalitzar-los, el llibre aporta una síntesi de l’experiència francesa en la defensa i activació de l’agricultura periurbana i l’estudi del recent Pla de l’Horta de València. L'obra proporciona també una proposta metodològica innovadora per a caracteritzar l’agricultura periurbana, aplicada a la regió urbana de Madrid, com a eina per a una planificació territorial compromesa.