Product Documents

Las Provincias y María Consuelo Reyna

Liderazgo y poder en tiempos de cambio (1966-1982)

Ana Mª Cervera Sánchez

Col·lecció: Aldea Global, 41

ISBN: 978-84-9134-718-7

Matèria: història

Submatèries: comunicaciò i traducció

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2020

Pàgines: 208

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

En una dècada significativa en la nostra història recent, la que va de 1972 a 1982, una periodista, Consuelo Reyna i un mitjà de comunicació, “Las Provincias”, que fins ara no han estat estudiats, tingueren una gran influència influència com a actors rellevants en la Transició valenciana. En aquest període, la periodista i el seu diari encapçalaren aferrissades batalles ideològiques, consolidaren bàndols i opcions polítiques. I, amb tot, recorreren un trajecte com a empresa que deixà l’editora, Federico Doménech S.A., en una òptima situació en 1982, quan el camí de l’autonomia valenciana ja havia quedat clar amb l’aprovació de l’Estatut. La simbiosi entre periodisme i empresa és essencialment determinant i s’encarna en una figura, Consuelo Reyna, i en tres punts que resumeixen la història del diari degà: tradició, empresa i transició.