Lanzarote. Un viaje, un recuerdo

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2023

Format: 21,5 x 21 cm

El viatge de Concha Daud a l’illa de Lanzarote va esdevenir, de manera inesperada, una experiència agredolça que la va marcar, i que ella va canalitzar a través de la seua pintura, una crònica de les textures i els colors del paisatge canari i, alhora, de les emocions que hi va viure. Aquesta col·lecció, dedicada al seu gos, Damir, pretén incidir en la defensa del paisatge com un bé universal, mostrar-lo i enaltir-lo per mitjà d’una obra impregnada de melancolia pel seu caràcter subjectiu i per l’evocació de la figura de César Manrique, com a petit homenatge a aquest artista. Els quadres que recull el present catàleg formen part d’una sèrie temàtica, pintada entre 2016 i 2021, formada per més de cent obres, d’entre les quals s’ha fet una selecció. Pintures senzilles, obres figuratives i descriptives, marcades per un segell personal que transcendeix la realitat visual.

INTRODUCCIÓ / INTRODUCCIÓN

Eva Pastor

LANZAROTE, UN VIATGE, UN RECORD / LANZAROTE, UN VIAJE, UN RECUERDO

Concha Daud Picó

ALLÒ QUE VEIG I ALLÒ QUE EM MIRA / LO QUE VEO Y LO QUE ME MIRA

Juan Calduch

SOBRE LA SÈRIE PICTÒRICA: LANZAROTE DE CONCHA DAUD / SOBRE LA SERIE PICTÓRICA: LANZAROTE DE CONCHA DAUD

Amparo Alonso Sanz

DAMIR: LA MIRADA QUE DA

Eva Lucía Bayarri

LA FLETXA DEL TEMPS A L’OBRA DE CONCHA DAUD / LA FLECHA DEL TIEMPO EN LA OBRA DE CONCHA DAUD

Miguel de la Guardia

LA INTIMITAT DEL SILENCI / LA INTIMIDAD DEL SILENCIO

Ana Noguera

SOBRE VIATGES I LA SEUA COMPANYIA / SOBRE VIAJES Y SU COMPAÑÍA

Ramón Blanco-Barrera

LANZAROTE, TERRA ARDENT / LANZAROTE, TIERRA ARDIENTE

Marina Daud

DES QUE VA NÀIXER / DES QUE VA NÀIXER

Dolors Jimeno

EL VIATGE / EL VIAJE

Rosa Elia Andrés

LANZAROTE, DAMIR I JO / LANZAROTE, DAMIR Y YO

Mario Serrano Daud

Paula Mármol

BIOGRAFIA / BIOGRAFÍA

Daud Picó, C. [Concha] (2023). Lanzarote. Un viaje, un recuerdo. Dedicado a Damir. Concha Daud. Universitat de València.

Daud Picó, Concha. Lanzarote. Un viaje, un recuerdo. Dedicado a Damir. Concha Daud. Universitat de València, 2023.

DAUD PICÓ, Concha. Lanzarote. Un viaje, un recuerdo. Dedicado a Damir. Concha Daud. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-635-8.

Daud Picó, Concha. Lanzarote. Un viaje, un recuerdo. Dedicado a Damir. Concha Daud. Valencia: Universitat de València; 2023. 112 p.