Product Documents

La vall de les sis mesquites (2a ed.)

El treball i la vida a la Valldigna medieval

Ferran Garcia-Oliver

Col·lecció: Història, 3

ISBN: 978-84-370-5797-2

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2003

La vall de les sis mesquites' és una mirada intensa i concentrada sobre els llauradors de la Valldigna medieval. Encara que vénen a poblar-la cristians i la senyoria vesteix els hàbits blancs del Císter, els costums, la llengua, el menjar de cada dia, les robes i fins el mateix paisatge, tot plegat ho observem a través de les accions dels moros. Amb una voluntat clarament «narrativa», Ferran Garcia-Oliver converteix les fonts escrites en testimonis directes d'una història només aparentment subsidiària i subalterna. Triplement silenciats per la seua condició de derrotats, musulmans i camperols, els homes i les dones de la Vall de les sis mesquites adquireixen una veu pròpia dins els escenaris i els àmbits de la vida quotidiana: la fesomia dels pobles, el paisatge agrari de les muntanyes i les marjals, dels cultius i les sèquies, la cultura del treball, la família, el llenguatge de la violència, les urgències sexuals.

PRÒLEG

I. LA TERRA PER VIURE-HI

El rostre dels pobles

Cases

Els espais verds

L’«aspra serra»

II. LLAURAR, PÉIXER, MERCADEJAR

Blats, primer que res

De tradicions i novetats

L’especialització ramadera

Peus polsosos

III. COM UN PUNY

La teranyina del deute

Diners

La faena espera!

Pagaràs els magrams

Resistint al senyor

IV. FAMÍLIES VULNERABLES

Llarg i sinuós camí, el casament

Nova llar, nous problemes

Dones fortes

«Al punt que hom naix...»

Els Colomer

V. L’HOME DE QUALITATS

El llenguatge del coltell

Els «particulars grans»

Ardors de la carn

VI. CONTRA LLADRES

Maleïdes temptacions

Tres bergants

L’ull justicier del senyor

EPÍLEG. Un dia qualsevol

ABREVIATURES I NOTES

Garcia-Oliver, F. [Ferran] (2003). La vall de les sis mesquites (2a ed.). El treball i la vida a la Valldigna medieval. Universitat de València.

Garcia-Oliver, Ferran. La vall de les sis mesquites (2a ed.). El treball i la vida a la Valldigna medieval. Universitat de València, 2003.

GARCIA-OLIVER, Ferran. La vall de les sis mesquites (2a ed.). El treball i la vida a la Valldigna medieval. Valencia: Universitat de València, 2003. ISBN 978-84-370-5797-2.

Garcia-Oliver, Ferran. La vall de les sis mesquites (2a ed.). El treball i la vida a la Valldigna medieval. Valencia: Universitat de València; 2003. 232 p.