Product Documents

La transición de la prensa

El comportamiento político de diarios y periodistas

Jaume Guillamet Lloveras, ed.

Col·lecció: Oberta, 229

ISBN: 978-84-9134-277-9

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2018

Format: 16,5 x 23 cm

La premsa va tenir un protagonisme destacat durant el procés de la transició democràtica a Espanya, que en aquesta obra és analitzat de forma individual en la conducta informativa i política observada pels principals diaris. Per una part, aquells que ja es publicaven des d'abans de la Guerra Civil, com La Vanguardia Espanyola de Barcelona, ABC, Informaciones i Ya de Madrid, així com els dos principals òrgans del Moviment Nacional en la capital, el matutí Arriba i el vespertí sindical Pueblo, i el franquista El Alcázar. D'altra banda, nous periòdics apareguts en els mesos posteriors a la mort del dictador Francisco Franco, com Avui a Barcelona, El País i Diario 16 a Madrid, Deia a Bilbao i Egin en Hernani (Guipúscoa). El llibre aporta una anàlisi introductòria de les condicions polítiques, legals, judicials i professionals en què es va produir la transició de la premsa, així com reflexions de periodistes i polítics sobre el comportament i la relació entre els uns i els altres. Es completa amb un epíleg sobre els límits i excessos de l'anomenat «parlament de paper».

ÍNDICE
Josep Maria Sanmartí, David Caminada y Christopher D. Tulloch
3. Tres reflexiones
Francesc Salgado
Epílogo: Límites y excesos del «parlamento de papel»
Índice antroponímico
Índice de medios de comunicación
Índice onomástico general

Guillamet, J. [Jaume ] (ed.) (2018). La transición de la prensa. El comportamiento político de diarios y periodistas. Universitat de València.

Guillamet, Jaume (ed.). La transición de la prensa. El comportamiento político de diarios y periodistas. Universitat de València, 2018.

GUILLAMET, Jaume (ed.). La transición de la prensa. El comportamiento político de diarios y periodistas. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-277-9.

Guillamet, Jaume (ed.). La transición de la prensa. El comportamiento político de diarios y periodistas. Valencia: Universitat de València; 2018. 354 p.