Product Documents

La obra de arte del futuro (2a ed.)

Richard Wagner

Introducció: Joan B. Llinares - Post Scriptum: Francisco López Martín

Traducció: Joan B. Llinares i Francisco López Martín

Col·lecció: Estètica&Crítica, 13

ISBN: 978-84-370-4391-3

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

Wagner, més que un músic i un poeta amb nom, fou també un notable escriptor i pensador, així com un prolífic assagista. Les seves idees i les seves propostes són imprescindibles per a captar les relacions entre la música i la filosofia, o si es vol, entre la musicologia i la història de les idees, un aspecte fonamental de la teoria estètica. La meta a la qual apunten aquests escrits vagnerians és un nou art que ha de sumar i potenciar les diferents modalitats artístiques en creacions multidisciplinars, en drames mític-exemplars que atorguen permanència al record i a la significació dels herois, una espècie de tragèdies gregues reviscudes i novament musicals, que s'escenificaran en els teatres especialment dissenyats per a aquests espectacles totals.

LA OBRA DE ARTE DEL FUTURO (1849)

I. EL SER HUMANO Y EL ARTE EN GENERAL

1. Naturaleza, ser humano y arte

2. Vida, ciencia y arte

3. El pueblo y el arte

4. El pueblo como fuerza condicionante de la obra de arte

5. La configuración antiartística de la vida del presente bajo el dominio de la abstracción y de la moda

6. Norma para la obra de arte del futuro

II. EL SER HUMANO EN CUANTO ARTISTA Y EL ARTE DERIVADO INMEDIATAMENTE DE ÉL

1. El ser humano como su propio objeto y su propia materia artísticos

2. Las tres modalidades artísticas puramente humanas en su asociación originaria

3. Arte de la danza

4. Arte del sonido

5. Arte de la poesía

6. Intentos de reunificación de las tres modalidades artísticas humanas realizados hasta el presente.

III. EL SER HUMANO COMO ARTISTA PLÁSTICO QUE TRABAJA MATERIALES NATURALES

1. Arquitectura

2. Escultura

3. Pintura

IV. CARACTERÍSTICAS FUNDAMENTALES DE LA OBRA DE ARTE DEL FUTURO

V. EL ARTISTA DEL FUTURO

ANEXO: Dedicatoria a Ludwig Feuerbach (1850)

POST SCRIPTUM

A propósito de La obra de arte del futuro

Llinares Chover, J. B. [Joan Baptista] & López Martín, F. [Francisco] & Wagner, R. [Richard] (2007). La obra de arte del futuro (2a ed.). Universitat de València.

Llinares Chover, Joan Baptista y López Martín, Francisco y Wagner, Richard. La obra de arte del futuro (2a ed.). Universitat de València, 2007.

LLINARES CHOVER, Joan Baptista y LÓPEZ MARTÍN, Francisco y WAGNER, Richard. La obra de arte del futuro (2a ed.). Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-4391-3.

Llinares Chover, Joan Baptista y López Martín, Francisco y Wagner, Richard. La obra de arte del futuro (2a ed.). Valencia: Universitat de València; 2007. 196 p.