Product Documents

Traducció: Juli Peretó

Col·lecció: Breviaris, 20

ISBN: 978-84-370-7131-2

Matèria: ciències, història de la ciència i documentaciò

Idioma: català

Any ed.: 2008

Malgrat els consells de Lyell i Hooker, Darwin mantenia el seu programa d'escriure una gran obra sobre l'origen de les espècies. Lyell l'instà a publicar un resum de les seues idees sobre la selecció natural perquè algú altre se li podia avançar. I així fou. El juny de 1858 Charles Darwin va rebre del naturalista Alfred Russel Wallace, un article per a revisar-lo. L'estudi fou qualificat per Darwin com el millor resum de les idees que ell mateix gestava des de feia més de vint anys i li provocà una veritable commoció. La correspondència amb Lyell i Hooker reflecteix l'estat d'ànim d'un Darwin afligit a més per la mort del seu fill menut. En aquest volum recollim les cartes de Darwin, la comunicació conjunta a la Societat Linneana i una mirada retrospectiva de Wallace, desaparegut ja Darwin, a vessar d'afecte i d'agraïment.

ÍNDEX

Introducció

La lluita per la vida

Costa Talens, M. [Manuel] & Darwin, C. R. [Charles R.] & Peretó, J. [Juli] & Wallace, A. R. [Alfred R.] (2008). La lluita per la vida. Universitat de València.

Costa Talens, Manuel y Darwin, Charles R. y Peretó, Juli y Wallace, Alfred R. La lluita per la vida. Universitat de València, 2008.

COSTA TALENS, Manuel y DARWIN, Charles R. y PERETÓ, Juli y WALLACE, Alfred R. La lluita per la vida. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7131-2.

Costa Talens, Manuel y Darwin, Charles R. y Peretó, Juli y Wallace, Alfred R. La lluita per la vida. Valencia: Universitat de València; 2008. 96 p.