Product Documents

Bases para un desarrollo ético

Sergio Camisón-Haba, José Antonio Clemente, María Isabel Borreguero, José María Gómez

ISBN: 978-84-9133-189-6

Matèria: economia, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Format: 15,5 x 23 cm

L’enfonsament del sector financer en els anys 2007 i 2008 va comportar una transformació radical en els patrons de consum financer. Mentre que part de la societat va decidir culpar únicament bancs, assessors i intermediaris financers per les seues males pràctiques, la realitat és que va ser també el consumidor financer qui va incórrer en comportaments oportunistes i poc responsables a l’hora de planificar les seues finances personals, i va caure en el sobreendeutament. Aquest model de responsabilitat compartida coincideix amb la definició del terme ‘alfabetització financera’ o financial literacy aportat per l’informe PISA 2011 que emana del concepte d’educació financera, entesa com un recurs clau per a desenvolupar coneixements, habilitats i actituds orientades a processar informació econòmica i prendre decisions adequades sobre finances personals. Aquest llibre aborda les definicions d’alfabetització i educació financera en un sentit ampli, tot repassant les crítiques i lloances que descansen sobre aquests conceptes per tal d’entendre la necessitat de la introducció de l’educació financera en l’ensenyament preuniversitari i la possible continuïtat en els estudis superiors de la branca econòmica.

Camisón-Haba, S. [Sergio] & Clemente, J. A. [José Antonio] & Borreguero, M. I. [María Isabel] & Gómez, J. M. [José María] (2018). La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Universitat de València.

Camisón-Haba, Sergio y Clemente, José Antonio y Borreguero, María Isabel y Gómez, José María. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Universitat de València, 2018.

CAMISÓN-HABA, Sergio y CLEMENTE, José Antonio y BORREGUERO, María Isabel y GÓMEZ, José María. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-189-6.

Camisón-Haba, Sergio y Clemente, José Antonio y Borreguero, María Isabel y Gómez, José María. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Valencia: Universitat de València; 2018. 138 p.