Product Documents

Bases para un desarrollo ético

Sergio Camisón-Haba, José antonio Clemente, María Isabel Borreguero, José María Gómez

ISBN: 978-84-9133-189-6

Matèria: economia, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Format: 15,5 x 23 cm.

Pàgines: 138

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

L’enfonsament del sector financer en els anys 2007 i 2008 va comportar una transformació radical en els patrons de consum financer. Mentre que part de la societat va decidir culpar únicament bancs, assessors i intermediaris financers per les seues males pràctiques, la realitat és que va ser també el consumidor financer qui va incórrer en comportaments oportunistes i poc responsables a l’hora de planificar les seues finances personals, i va caure en el sobreendeutament. Aquest model de responsabilitat compartida coincideix amb la definició del terme ‘alfabetització financera’ o financial literacy aportat per l’informe PISA 2011 que emana del concepte d’educació financera, entesa com un recurs clau per a desenvolupar coneixements, habilitats i actituds orientades a processar informació econòmica i prendre decisions adequades sobre finances personals. Aquest llibre aborda les definicions d’alfabetització i educació financera en un sentit ampli, tot repassant les crítiques i lloances que descansen sobre aquests conceptes per tal d’entendre la necessitat de la introducció de l’educació financera en l’ensenyament preuniversitari i la possible continuïtat en els estudis superiors de la branca econòmica.

Citació

AA.VV. (2018). La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Universitat de València.

AA.VV. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Universitat de València, 2018.

AA.VV. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-189-6.

AA.VV. La educación financiera en la enseñanza preuniversitaria de la Comunidad Valenciana. Bases para un desarrollo ético. Valencia: Universitat de València; 2018. 138 p.

Copiar al portapapeles