Índex del llibre:

La ciencia de Los Simpson

El universo con forma de rosquilla. Guía no autorizada

Marco Malaspina

Enric Salom

Col·lecció: Sin Fronteras

ISBN: 978-84-370-8019-2

Matèria: ciències

Submatèries: biologia, física, informàtica i electrònica, matemàtiques, química

Any ed.: 2011

Exactament en el minut sis del primer episodi de la sèrie animada més duradora de la televisió, Els Simpson, la ciència ja hi fa acte de presència. Però aquest és només l'inici de les contínues referències científiques presents en la sèrie. Aquest llibre ens endinsa d'una manera àgil i fins i tot divertida en la turbulenta relació entre ciència i societat.

Altres formats:

eBook

Exactament en el minut sis del primer episodi de la sèrie animada més duradora de la televisió, Els Simpson, la ciència ja hi fa acte de presència. El fotograma que ho anuncia és una garlanda nadalenca que diu: «Bon Nadal de part de la central nuclear de Springfield». Açò és només l'inici de les contínues referències científiques presents en la sèrie, tantes com per a fer un assaig i descobrir que la majoria d'autors dels capítols tenen una formació científica considerable, o que el guionista és llicenciat en física i màster en informàtica teòrica per Berkeley.Quanta ciència hi ha en Els Simpson i de quin tipus? I què hi ha de realista en la sèrie? O encara més interessant: quant hi ha de groc en la realitat científica? Amb el pretext d'Els Simpson, aquest llibre ens endinsa d'una manera àgil i fins i tot divertida en la turbulenta relació entre ciència i societat.

Articles nous