L'oxigen: història intima d'una molècula corrent

Álvaro Martínez Camarena

Col·lecció: Sense Fronteres, 45

ISBN: 978-84-1358-175-0

Matèria: ciències

Idioma: català

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència, Edicions Bromera

Any ed.: 2021

Tots sabem què és l’oxigen. Som conscients que és un dels components de l’aire que inhalem durant la respiració i que són els organismes fotosintètics els encarregats de restituir-lo a l’atmosfera. El que sovint desconeixem és fins a quin punt aquest compost té un paper fonamental en el desenvolupament de malalties de caràcter neurodegeneratiu com l’Alzheimer o el Parkinson, que ha donat forma a figures mitològiques com els vampirs o de quina manera el podem emprar per a eliminar tumors amb una precisió microscòpica. Saber més sobre aquesta molècula ens permet adonar-nos de la complexitat del nostre organisme i del limitat coneixement que en tenim. Perquè, en ocasions, per a conèixer un compost, no n’hi ha prou amb observar-ne el costat més comú, cal penetrar en les rareses que amaga.

Martínez Camarena, . [Álvaro] (2021). L'oxigen: història intima d'una molècula corrent. Universitat de València.

Martínez Camarena, Álvaro. L'oxigen: història intima d'una molècula corrent. Universitat de València, 2021.

MARTÍNEZ CAMARENA, Álvaro. L'oxigen: història intima d'una molècula corrent. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-1358-175-0.

Martínez Camarena, Álvaro. L'oxigen: història intima d'una molècula corrent. Valencia: Universitat de València; 2021. 200 p.