Hacer y dejar hacer. Políticas culturales y mediación pública en las artes visuales

Terceras Jornadas de Investigación 3 y 4 de noviembre de 2011

Ricard Silvestre, coord.

ISBN: 978-84-370-9087-0

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Centre de Documentació d'Art Valencià Contemporani

Any ed.: 2013

Organitzades per l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives, el novembre de 2011 es van celebrar les III Jornades de Recerca sobre la situació actual de l'Art Contemporani. Aquest volum recull les intervencions que allí es van presentar en les quals es van plantejar quins haurien de ser els eixos de les polítiques culturals, i com haurien de posar-se en pràctica.

Disponibilitat: Exhaurit, Contacte'ns

El valor dels productes culturals està vinculat, no solament a factors estètics, sinó també a qüestions d'interès públic. Encara en el context de la crisi econòmica actual, el creixement del sector de les indústries culturals ha generat més llocs de treball que altres sectors productius, sent a més un instrument clau per a fomentar el coneixement i la formació entre la ciutadania. I les arts visuals, com un dels components substancials d'aquell sector cultural, està immers en les dinàmiques de gestió que es desenvolupen des de l'administració pública, és a dir, és objecte de l'aplicació d'una política cultural. Quins haurien de ser els eixos d'eixes polítiques, i com haurien de posar-se en pràctica, són els interrogants que es van plantejar en les III Jornades de Recerca, que ara es recullen en aquest llibre.