Product Documents

Guía de la Valencia del primer franquismo (1939-1948)

Lucila Aragó Carrión, José Mª Azkárraga Testor, Juan Salazar Bonet, coords.

ISBN: 978-84-9134-876-4

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Coeditor: Universitat Politècnica de València

Any ed.: 2021

Enquadernació: cartoné

Format: 16,5 x 27 cm

Què va succeir a València després del conegut comunicat de final de guerra de l’1 d’abril de 1939? La ciutat havia estat capital de la República durant la contesa bèl·lica i, després de ser presa per les tropes franquistes, s’hi va aplicar una política de conquesta militar i repressió que va comportar la reformulació de tots els àmbits de la vida pública i de la privada: educació, sanitat, món laboral, vida quotidiana, premsa, cultura, art o ciència, entre altres. En la València actual encara es poden trobar múltiples petjades de les transformacions que el règim franquista va dur a terme durant els anys quaranta, i és precisament a partir d’aquestes, a més de testimoniatges personals de l’època i abundant material gràfic, que aquesta guia –continuació de “Valencia 1931-1939: Guía urbana. La ciudad en la II República”– descriu el procés d’implantació del franquisme a la ciutat, que no va ser, ni molt menys, un fenomen abstracte, sinó que té llocs, noms i cognoms.

Prólogo
1. El Año de la Victoria
La Valencia del Cid
2. El poder
Jerarquías
3. La Falange
Fet y de las Jons: de la victoria a la irrelevancia
4. La Iglesia
En el nombre de Dios
5. Urbanismo
El planeamiento de la Valencia del Cid
6. Arquitectura
Las nuevas edificaciones
7. El mundo laboral
Bajo el signo del nacionalsindicalismo
8. Educación
Hacia Dios y el imperio por la escuela
9. La sanidad
Los recursos contra las enfermedades
10. Vida cotidiana
Control y carestía
11. La cultura
La instrumentalización franquista de la fiesta
12. Represión y resistencia
En estado de guerra

Aragó Carrión, L. [Lucila] & Azkárraga Testor, J. M. [José Mª] & Salazar Bonet, J. [Juan ] (coords.) (2021). Guía de la Valencia del primer franquismo (1939-1948). Universitat de València.

Aragó Carrión, Lucila y Azkárraga Testor, José Mª y Salazar Bonet, Juan (coords.). Guía de la Valencia del primer franquismo (1939-1948). Universitat de València, 2021.

ARAGÓ CARRIÓN, Lucila y AZKÁRRAGA TESTOR, José Mª y SALAZAR BONET, Juan (coords.). Guía de la Valencia del primer franquismo (1939-1948). Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-876-4.

Aragó Carrión, Lucila y Azkárraga Testor, José Mª y Salazar Bonet, Juan (coords.). Guía de la Valencia del primer franquismo (1939-1948). Valencia: Universitat de València; 2021. 360 p.