+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Entre la discriminación y el mérito

Las profesoras en las universidades valencianas

Esther Escolano Zamorano

Col·lecció: Oberta, 121

ISBN: 978-84-370-6298-3

Matèria: estudis feministes, psicologia i ciències de l'educació, sociologia i política

Submatèries: història de l'educació

Idioma: castellà

Coeditor: Centre d'Estudis sobre la Dona

Any ed.: 2006

Enquadernació: rústica

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 452 pp.

La incorporació de les dones al mercat laboral és un dels fenòmens més potents de la darrera etapa del segle XX, cosa que ha generat un fecund corrent d'estudis de gènere. Aquest treball s'inscriu en l'esmentada temàtica, encara que centrat en un àmbit molt especial, la universitat, on les dones són ja majoria entre les titulades i cada vegada més entre el professorat.

Disponibilitat: En existències

24,00 €

Altres formats:

eBook

Sinopsi

Detalles

La incorporació de les dones al mercat laboral és un dels fenòmens més potents de la darrera etapa del segle XX, la qual cosa ha generat un fecund corrent d'estudis de gènere. Aquest treball s'inscriu en l'esmentada temàtica, encara que centrat en un àmbit molt especial, la Universitat, on les dones són ja majoria entre les titulades i cada vegada més entre el professorat. És aquest un espai que es pensa ell mateix com reservat al mèrit, i per això aliè a la desigualtat per raons de gènere. No obstant això, l'estudi d' Esther Escolano trenca aquest tòpic i descobreix la persistència de concepcions i pràctiques sexistes en la cultura acadèmica. El treball combina dades extretes de les pròpies bases universitàries, resultats d'una enquesta i entrevistes entre una àmplia i representativa mostra de professores. Des d'aquest cúmul d'informació no sols es desvela la persistència de concepcions sexistes que generen situacions discriminatòries per a la dona, sinó el seu fort arrelat en l'àmbit universitari. Tant que arriben a impregnar els perfils de l'imaginari construït per les dones respecte a la seua carrera acadèmica, que es percep d'una forma contradictòria al si mateix del col·lectiu de professores. En aquest terreny l'autora defineix l'espai universitari com un àmbit de llums i ombres, on les actuals acadèmiques viuen una etapa de transició. Advoca decididament per introduir mesures d'acció positiva, si es desitja consolidar la universitat com un espai d'igualtat.