Els arbres de Berkeley. El problema del món extern en l'empirisme clàssic

Antoni Defez

Col·lecció: Assaig, 50

ISBN: 978-84-9134-571-8

Matèria: filosofia

Idioma: català

Any ed.: 2020

Format: 13,5 x 21,5 cm

Com podem assegurar que existeix un món extern a la nostra ment, i que aquest món és tal com ens el representem mentalment? Una estranya pregunta, sens dubte, però que constitueix un dels problemes que sovint ha ocupat els filòsofs de la nostra tradició a partir de l’edat moderna, i que aquest assaig intenta explorar posant el focus fonamentalment en els pensadors de l’empirisme clàssic: Hobbes, Locke, Berkeley i Hume.

ÍNDEX

Introducció

Primera part

I. Cervells en una cubeta

II. Descartes, Unamuno i la hipòtesi del somni

III. El cartesianisme com a estil de pensament

Segona part

I. Hobbes i la imitació de la realitat

II. Locke: la teoria de la millor explicació

III. El realisme teològic de Berkeley

IV. Realisme directe i fenomenisme en Hume

Defez Martín, A. [Antoni] (2020). Els arbres de Berkeley. El problema del món extern en l'empirisme clàssic. Universitat de València.

Defez Martín, Antoni. Els arbres de Berkeley. El problema del món extern en l'empirisme clàssic. Universitat de València, 2020.

DEFEZ MARTÍN, Antoni. Els arbres de Berkeley. El problema del món extern en l'empirisme clàssic. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-571-8.

Defez Martín, Antoni. Els arbres de Berkeley. El problema del món extern en l'empirisme clàssic. Valencia: Universitat de València; 2020. 186 p.